سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار خاش:

زیرساخت‌های خدمات حوزه سلامت ارتقا یابد

فرماندار شهرستان خاش گفت: همکاری‌های نزدیک و موثر مدیران در جهت تامین زیر ساخت‌های مناسب و ارتقاء سطح سلامت جامعه مطالبه مهم شهروندان است.

صالحی فرماندار شهرستان خاش  با اشاره به نقش و جایگاه کارگروه سلامت و امنیت غذایی، فلسفه این جلسه را حفظ و ارتقاء سلامت شهروندان و بهبود کیفیت زندگی مردم، اتخاذ تدابیر مناسب بهداشتی جهت کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی عنوان و تاکید کرد.

صالحی با تأکید بر تقویت تعاملات ادارات در خصوص اجرای کمپین واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و فلج اطفال در جمعیت مهاجرین و اتباع غیرایرانی ادامه داد: خوشبختانه حوزه بهداشت شهرستان کارنامه درخشانی در برنامه ریزی و اجرای طرح‌ها و کمپین‌های بهداشتی به ویژه واکسیناسیون با همکاری نیرو‌های محیطی، بهورزان، بخشداران و دهیاران به ثبت رسانده و این کمپین نیز همانند طرح‌های سابق با پوشش بالا به اتمام خواهد رسید.

وی در خصوص اهمیت دفع نظام‌مند پسماند، زباله و فاضلاب افزود: اجرای سیستماتیک جمع آوری آب‌های سطحی و فاضلاب از طریق فعالیت‌های مطالعاتی و تخصیص اعتبار لازم به عنوان یک هدف میان مدت بسیار تأثیرگذار خواهد بود لیکن درحال حاضر می‌بایست در بازه زمانی کوتاه مدت نیز اقدامات لازم و به نفع مردم از جمله تقویت گشت‌های مشترک، اطلاع رسانی و آموزش‌های مستمر از طریق تدوین برنامه‌های آموزشی محلات و روستا‌ها با همکاری نماز‌های جمعه، شوراها، مدارس و دانشگاه ها، بسیج محلات، بخشداران و دهیاران و... در جهت فرهنگ‌سازی انجام پذیرد.

صالحی خواستار همکاری بیشتر ادارات با استفاده از ظرفیت ویژه داوطلبین متخصص سلامت در اجرای طرح پایش سلامت کارکنان در جهت حفظ و ارتقای سلامت آنان شد چرا که سلامتی کارمندان به عنوان یکی از مهمترین اقشار جامعه و بازوان توانمند دولت بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار شهرستان خاش در ادامه ضمن اشاره به پیش بینی وزارت بهداشت در زمینه آغاز پیک جدید کرونا بر تقویت فعالیت‌های مرتبط به ویژه تکمیل واکسیناسیون، تلقیح دز یادآور و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید کرد.

وی همچنین بر ساماندهی و پیگیری برخی مطالبات و دغدغه‌های مردم از جمله ساماندهی بهداشتی فضولات کشتار مرغ و ذبح دام با همکاری ادارات مرتبط، نظارت بر خبازیها، برخورد مناسب با بیمار و همراهی و تکریم آن‌ها در بیمارستان، کمبود دارو (با عنایت به کشوری بودن موضوع که البته به زودی برطرف خواهد شد) و اطلاع رسانی تحویل دارو با نسخه پزشک، تعمیم کامل طرح نسخه نویسی الکترونیک در تمامی سطوح و... تأکید نمود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.