مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: به منظور کیفیت بخشی خدمات گردشگری به شهروندان و مسافران، استانداردسازی مراکز اقامتی و گردشگری این شهرستان توسط منطقه آزاد آغاز شد.

محمدسعید موسایی  با تاکید بر اینکه استاندارد هتل‌ها،‌ مراکز و اماکن اقامتی، متضمن ایمنی و سلامت مسافران در سفر است،‌ اظهارداشت: در طرح استانداردسازی اماکن اقامتی و گردشگری، اولویت اجرای طرح با تاسیسات و مراکز اقامتی و پس از آن مراکز پذیرایی و سایر موارد است.

وی افزود: استاندارد هتل‌ها و مراکز اقامتی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و استاندارد و قوانین خاص خود را دارد. این استانداردها، برای تمامی مواردی که در یک هتل لازم هست قانون و شیوه‌ خاصی را تعیین و مشخص کرده است.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار در ادامه از انتخاب و تعیین شرکت عامل تطبیق معتبر زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگردی و صنایع دستی که دارای مجوزهای تایید شده در این زمینه است، خبر داد و افزود: به منظور رسیدن مراکز اقامتی به استانداردهای جهانی، شرکتی به عنوان مجری طرح با هدف بهره گیری از جدیدترین روش‌های روز و کارشناسان خبره، عملیات استانداردسازی اماکن و مراکز اقامتی را انجام خواهد داد.

وی گفت:‌ به منظور ارائه گواهی استاندارد مراکز اقامتی باید ابتدا شرکت عامل تطبیق مشخص شود. شروع به کار فعالیت در زمینه استانداردسازی تاسیسات و مراکز اقامتی از اردیبهشت سال آینده خواهد بود اما شرکت عامل تطبیق طی روزها آینده انتخاب و با استقرار در چابهار، مشاوره‌های اولیه را به هتل‌ها،‌مراکز و اماکن اقامتی ارائه خواهد داد.

موسایی با اشاره به ماده ۱۲ قانون استانداردسازی مراکز اقامتی و گردشگری و هتل‌ها، اظهارداشت: براساس این ماده در هریک از تاسیسات گردشگری که موفق به دریافت گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری شده‌اند، نرخ اتاق، اغذیه و سایر خدمات توسط بهره‌بردار پیشنهاد شده و پس از تایید تشکل صنفی گردشگری و تایید نهایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،‌یک نسخه از آن به منظور نصب در واحد مورد بهره‌برداری ارسال می‌شود.

وی افزود:‌ همچنین براساس ماده ۱۲ آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تأسیسات گردشگری، نرخ آن دسته از تاسیسات گردشگری که استانداردهای کیفیت خدمات گردشگری آنها هنوز مصوب نشده به صورت مشترک توسط مدیریت گردشگری و تشکل صنفی گردشگری و با در نظر گرفتن شاخص تورم سالانه اعلام شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین و به بهره‌بردار ابلاغ می‌شود.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با اجرای دقیق و کامل طرح استانداردسازی، واحدها و مراکز اقامتی که حد نصاب را دریافت کنند، مشمول اخذ گواهینامه استاندارد می‌شوند و برای ادامه فعالیت مشکلی نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۶ واحد اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر مشمول این طرح در منطقه آزاد چابهار خواهند شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار