سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعزیه وفات ام البنین (س) در اراک اجرا می شود

مجلس تعزیه وفات ام البنین(س) بعد از ظهر امروز در مسجد آ اکبر اراک برگزار می‌شود.

مجلس تعزیه وفات حضرت ام البنین (س) مادر حضرت عباس (ع) به سرپرستی اسماعیل مجللی، عصر امروز پنجشنبه ۱۵ دیماه در محل مسجد آ اکبر اراک اجرا می‌شود.

 علیرضا شعبانی، رئیس سازمان فرهنگی هنری و اجتماعی شهرداری اراک گفت: این مجلس در آستانه سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و گرامیداشت مقام مادران شهدا اجرا می‌شود.

شعبانی افزود: محتوای داستانی این تعزیه شرح حال مادر گرامی حضرت عباس (ع) است که فرزندان خود را در واقعه کربلا از دست داده و در فراق عزیزان خود مراسم سوگ و ماتم به پا می‌کند.

او با دعوت از عموم شهروندان اراکی برای شرکت در این مجلس افزود: شبیه خوانان استاد حاج حسن مجللی، مصطفی مجللی، ابراهیم سلیمانی، مجتبی مرادی، غلامعلی کابوسی، غلامعلی سرلکی، سعید خرمی، حمید پویانفر، مهدی اسماعیلی، قاسم برزآبادی و سید علی دهلقی حسینی از جمله شبیه خوانان اراکی هستند که در این مجلس به ایفای نقش می‌پردازند.

  •  رئیس سازمان فرهنگی هنری و اجتماعی شهرداری اراک بیان کرد: تعزیه وفات ام البنین (س) از نسخه‌های غریب تعزیه است که تا کنون اجرا نشده و توسط اسماعیل مجللی کشف و تنظیم شده است.

او ادامه داد: از شاعر این نسخه هیچ رد و نشانی به جای نمانده، اما ادبیات این مجلس طبق اظهارات اسماعیل مجللی  دقیقا ادبیات قرن ۱۹ ایران است و اشعار از استحکام خاصی برخوردار می‌باشند و همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین به همت شهرداری اراک برای نخستین بار شاهد اجرای این مجلس تعزیه در اراک خواهیم بود و از این تعزیه رونمایی خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.