سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر اساس مصوبه هیات دولت؛

شهرکیان منتخب اجرای آزمایشی سرشماری ثبتی مبنا در کشور شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت، شهرکیان شهرستان شهرکرد به‌عنوان شهر منتخب استان در اجرای آزمایشی طرح سرشماری ثبتی مبنا مشخص شد.

 علی شهریارپور با اشاره به مصوبه هیات دولت برای اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور در سال ۱۴۰۵ به روش ثبتی مبنا افزود: در این راستا مرکز آمار ایران امسال با انتخاب یک شهر از هر استان، آزمایش سرشماری ثبتی مبنا را اجرا می‌کند تا علاوه بر احصای اطلاعات جمعیتی شهر‌های منتخب، ایراد‌های احتمالی برای اجرای سرشماری به روش ثبتی مبنا شناسایی و رفع کند تا این طرح با کمترین ایراد، اجرایی شود.

وی ادامه داد: سرشماری‌های قبلی به روش سنتی (مراجعه مأمور آمارگیر به درب منازل، مصاحبه و تکمیل پرسش‌نامه) انجام می‌شُد که با مشکلاتی از جمله هزینه‌های زیاد همراه بود.

شهریارپور تصریح کرد: در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش ثبتی مبنا، علاوه بر صرفه‌جویی قابل‌توجه در هزینه‌ها، اطلاعات دقیق‌تری از جمعیت شهر‌ها و روستا‌ها به‌دست می‌آید.

وی یادآور شد: تمامی افراد ۱۵ ساله و بالاتر ساکن شهرکیان با مراجعه به سامانه ثبت‌احوال به نشانی ncr.ir نسبت به تایید و یا اصلاح کد پستی و نشانی محل سکونت خود اقدام کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای تایید یا اصلاح کد پستی و نشانی افراد، بازه زمانی یکم تا ۳۰ دی‌ماه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: پس از پایان این مهلت، مرکز آمار ایران براساس داده‌های ثبت شده در سایت ثبت‌احوال تعداد جمعیت، ترکیب سنی و جنسیتی جمعیت و سایر اقلام آماری جمعیتی را استخراج خواهد کرد.

شهریارپور تاکید کرد: همکاری تمامی شهروندان ساکن در شهرکیان در اجرای صحیح طرح آزمایش سرشماری ثبتی مبنا و به‌دست آوردن اطلاعات صحیح جمعیتی نقش مهم و تاثیرگزاری را در اجرای این طرح ایفا می‌کند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.