سرشماری زمستانه منطقه حفاظت‌شده و پارک‌ملی تنگ‌صیاد به صورت مشارکتی انجام شد

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست چهارمحال‌وبختیاری گفت: در سرشماری زمستانه منطقه حفاظت‌شده و پارک ملی تنگ‌صیاد، مسئولان مناطق و محیط‌بانان استان‌های همدان و لرستان؛ کارشناسان، محیط‌بانان، جوامع‌محلی، سمن‌های محیط‌زیستی، معتمدان محلی، اساتید دانشگاهی، عکاسان، فعالان و علاقمندان به حیات‌وحش استان را همراهی کردند.

سعید یوسف‌پور، هدف از سرشماری مشارکتی را انتقال تجربه، دانش، مهارت محیط‌بانان در استان‌های مختلف و ارائه پیشنهاد‌های مشترک برای حفظ و حراست بیشتر از گونه‌های شاخص عنوان کرد.


بیشتر بخوانید


وی اضافه کرد: ۱۱ مسیر سرشماری برای منطقه حفاظت‌شده و پارک ملی تنگ‌صیاد، برنامه ریزی شده بود که بیشتر از ۹۰ درصد مساحت این منطقه را شامل می‌شود.

یوسف‌پور گفت: در این سرشماری پستانداران شاخص منطقه شامل کل و بز و قوچ و میش شمارش می‌شوند و نمایه‌های سایر گونه‌های حیات‌وحش نظیر پلنگ، گرگ خاکستری مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: برآورد جمعیت حیات وحش استان، کسب اطلاع از وضعیت زاد و ولد حیوانات نسبت به پارسال، بررسی عوامل تهدید و نقاط قوت مناطق و شناسایی مناطق مستعد برای ارتقای سطح حفاظتی و شناسایی زیستگاه‌های مناسب و مستعد جهت احیای جمعیت گونه‌های متنوع پستاندار از دیگر اهداف این سرشماری است.

منطقه حفاظت شده و پارک ملی تنگ صیاد با وسعت حدود ۲۷ هزار هکتار در بخش شرقی شهرستان شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری و در فاصله ۱۰ کیلومتری شهرکرد مرکز این استان واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.