سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام بیش از هزار ماموریت خدمات فوریتی های پزشکی در کردستان

در یک هفته گذشته هزار و ۲۶۷ ماموریت خدمات فوریتی پزشکی توسط مدیریت اورژانس پیش بیمارستان و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ثبت رسید.

رضا پیرا گفت: در مدت یک هفته گذشته (۴ لغایت ۱۰ دی ماه سال جاری)، بیش از هزار و ۲۶۷ ماموریت ارائه خدمات فوریتی پزشکی به بیماران و مصدومین توسط مدیریت اورژانس پیش بیمارستان و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ثبت رسیده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه، در مدت مذکور همکاران ما در مرکز EOC پاسخگوی بیش از ۶ هزار و پانصد مورد تماس‌های تلفنی مبنی بر درخواست ارائه خدمات فوریتی یا گزارش حوادث و دریافت مشاوره‌های لازم بوده اند، گفت: ماموریت‌های مذکور که با اعزام آمبولانس همراه بوده است شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها بود که در کل ۸۵۵ مورد این ماموریت‌ها مربوط به بیماری‌ها است.

او با اشاره به انجام ۲۴۹ مأموریت انجام شده مربوط به حوادث تصادفی و ۱۶۳ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی در مدت هفته گذشته، ابراز کرد: طی مأموریت‌های انجام شده ۲۳۵ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و ۴۸۲ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده اند.

پیرا از ارائه خدمات فوریتی در محل حادثه به ۲۹۹ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۵۴ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ در مدت مذکور در سطح استان خبر داد و اظهارکرد: ۵۰ مورد از ماموریت‌های ثبت شده در این مدت مربوط به بیماری‌های قلبی و ۴۳ مأموریت نیز تنفسی بوده است.

او گفت: در مدت هفته قبل ۲۰ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه  علوم پزشکی کردستان گفت: متاسفانه در مدت زمان مذکر تعداد ۳۲۰ مورد تماس تلفنی مزاحمت با اورژانس ۱۱۵ به ثبت رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.