سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمه محصولات کشاورزی در میانه یک چهارم کاهش یافته است

فرماندار ویژه میانه گفت: بیمه محصولات کشاورزی در این شهرستان نسبت به سال گذشته یک چهارم کاهش یافته است.

مسعود سعادتی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بیمه محصولات کشاورزی  گفت: کشاورزان و باغداران در خصوص عدم همخوانی میزان خسارت و غرامت پرداختی گلایه دارند، از صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان خواست تا در برآورد‌های مربوط به خسارت کشاورزان دقت و تجدید نظر کنند.

 

او  یکی از علل برآورد‌ها و ارزیابی نادرست را استفاده از نقشه‌های ماهواره‌ای GIS عنوان کرده، گفت: این روش خطای بالایی دارد و لازم است کارشناسان بیمه بصورت حضوری از محل بازدید و با دقت بالا برآورد نمایند.

 

او  عدم رفع ایرادات در جبران خسارت و نیز عدم پرداخت به موقع غرامت را سبب دلسردی و بی رغبتی کشاورزان در کشت محصولات کشاورزی به ویژه گندم بعنوان یک محصول استراتژیک خوانده، آن را مغایر با سیاست‌های دولت در حمایت از جهش تولید محصولات استراتژیک عنوان کرد.

 

فرماندار ویژه میانه با اشاره به اینکه اداره هواشناسی میانه از سیستم سنتی بهره می‌برد و این پاسخگوی وسعت شهرستان میانه در پیش بینی هوای بخش‌های تابعه نیست، ازاداره کل هواشناسی خواست تا در تامین دستگاه‌های مربوط به ایستگاه خودکار هواشناسی برای میانه و بخش‌های آن همت جدی داشته باشد.

 

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه این صندوق سال گذشته حدود ۷۰ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان پرداخت کرده، گفت: پیش بینی می‌کنیم این مبلغ امسال به صد میلیارد تومان برسد.

 

علی تبریزی با بیان اینکه شهرستان میانه بیشترین میزان غرامت را از سال ۹۵ تا کنونبا مبلغ ۱۱۴ میلیارد تومان به خود اختصاص داده، گفت: کمترین میزان غزامت را شهرستان خداآفرین با ۴ و نیم میلیارد تومان داراست.

 

او  میزان غرامت پرداختی را یک و یک دهم برابر بیشتر از درآمد صندوق عنوان کرده، ادامه داد: صندوق بیمه همیشه زیان ده است و هرقدر کمک‌های دولت به صندوق بیشتر باشد، قدرت آن برای پرداخت غرامت بالا خواهد بود که در حال حاضر این میزان کمک کافی نیست.

برچسب ها: کشاورزی ، بیمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.