سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آثار هنری به نام سردار سلیمانی در خراسان جنوبی رونمایی شد

همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، چند اثر هنری از جمله نماهنگ‌های نماد اقتدار، مرد جاودانه و سردار ایرانی با حضور فرماندار بیرجند و جمعی از مسوولان و هنرمندان استان رونمایی شد.

علیرضا آیینه دار ، مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی روز شنبه در این آیین گفت: همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی چندین اثر هنری از سوی هنرمندان استان تولید شده که در شبکه‌های استانی و سراسری پخش می‌شود.

او افزود: این آثار هنری در قالب سه شعر، سه نماهنگ، یک مستند تلویزیونی، چهار نمایش کوتاه و ۱۵ برنامه رادیویی است.

وی با اشاره به لزوم هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان اظهار داشت: در همین راستا از تمامی تولیدات حوزه هنر در بخش‌های مختلف صدا و سیما حمایت می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی ادامه داد: نماهنگ نماد اقتدار هم با همکاری بخش‌های مختلف فرهنگی استان تهیه شده که از شبکه استانی و سراسری پخش می‌شود.

آیینه دار با بیان اینکه تمامی این آثار هنری با حمایت اداره کل ارشاد اسلامی و صدا و سیمای خراسان جنوبی به مرحله پخش رسیده است، ادامه داد: امید است فعالیت‌های هنری برای سردار سلیمانی ادامه داشته باشد و هنرمند هم بر خود واجب بدانند که همواره در این عرصه گام بردارند.

وی با اشاره به تولید یک نماهنگ در شهرستان بشرویه گفت: این نماهنگ به نام «سردار ایرانی» توسط هنرمندان مردمی تولید شده و نشان می‌دهد هنرمندان در سطح شهرستان‌ها نیز ورود خوبی به عرصه هنر داشته اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم با اشاره به اهمیت مکتب شهید سلیمانی گفت: استفاده از زبان هنر راه ماندگاری و انتقال این مکتب برای آیندگان است.

محمد فرخنده اظهار داشت: بر اساس راهبرد تحولی و هم افزایی بین بخشی برای فعالیت‌های فرهنگی، تولید نماهنگ «نماد اقتدار» دنبال شد.

وی عنوان کرد: هنر انقلاب اسلامی و دارای ریزش‌ها و رویش‌هایی بوده، اما متوقف نشده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: همواره رویش‌ها بر ریزش‌ها در طول تاریخ انقلاب غلبه داشته و اراده خداوند بر این است که انقلاب اسلامی در پهنه عالم گسترده شود.

وی تاکید کرد: سیاست ما در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه حمایت از تولیدات فاخر است و تولیدی فاخر محسوب می‌شود که به ترویج و تعمیق فرهنگ استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی کمک کند.

نماهنگ نماد اقتدار با صدای رضا هارمونی، مرد جاودانه با صدای محمود کیانی و سردار ایرانی با صدای کریم اغنده در این آیین رونمایی شد.

نماهنگ نماد اقتدار برای اولین بار و به شکل زنده از شبکه صدا و سیمای خراسان جنوبی پخش شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.