سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت سالانه ۹۰ هزار واقعه ولادت در سیستان و بلوچستان

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: سالانه بیش از ۹۰ هزار واقعه ولادت در سیستان و بلوچستان به ثبت می‌رسد.

رضا راحت دهمرده  گفت: استان سیستان و بلوچستان رتبه جوانترین استان را در کشور داراست، به نحوی که ۶۶.۷ درصد جمعیت استان زیر ۳۰ سال سن دارند و این امر باعث شکوفایی و رشد جمعیت جوان در استان سیستان و بلوچستان است و نیازمند توجه و نگاه خاص به این استان است.

وی با اشاره به ثبت وقایع در پیش از انقلاب گفت: در استان سیستان و بلوچستان اولین اداره ثبت احوال در حوزه سیستان راه اندازی گردید و با توجه به گستردگی استان ثبت وقایع حیاتی با مشکلات بسیاری مواجه بود، اما پس از انقلاب با توجه به اهمیت ثبت وقایع حیاتی و هویت بخشی به افراد جامعه این امر سرعت بیشتری گرفت، به نحوی که هم اکنون ۹۶ درصد وقایع در مهلت‌های قانونی و در کمترین زمان ممکن در استان به ثبت می‌رسد و همتراز با استان‌های دیگر در کشور هستیم.

مدیر کل ثبت احوال استان گفت: ۷ دفتر پیشخوان خدمات دولت در سطح استان در حال ارائه خدمات ثبت احوال به مراجعین هستند که از این پس با برقراری سامانه الکترونیکی در دفاتر پیشخوان، امکان ارسال درخواست صدور شناسنامه به ادارات ثبت احوال به صورت کاملا مکانیزه امکان پذیر گردید.

دهمرده افزود: به منظور تسهیل و تسریع در امر خدمات رسانی به مراجعین و همچنین در راستای برون سپاری خدمات سازمان با اقدامات صورت گرفته تاکنون برای ۷ دفتر در شهر‌های زاهدان، زابل و ایرانشهر مجوز همکاری صادر گردیده است و با ایجاد زیرساخت الکترونیکی از این پس این دفاتر تمامی درخواست‌های صدور شناسنامه خود را به صورت الکترونیکی برای ادارات ثبت احوال ارسال می‌نمایند و این امر باعث تسریع در روند صدور شناسنامه و پاسخگویی به مراجعین خواهد شد.

رضا راحت دهمرده افزود: امید است در آینده نزدیک با اخذ مجوز‌های لازم جهت واگذاری خدمات ثبت احوال در شهرستان‌های بزرگ استان، خدمات رسانی به مراجعین به نحو مطلوب‌تر صورت گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.