رئیس بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی الزهرا (س) زاهدان گفت: نوزادان نارس، تا ۶ هفته پس از تولد باید حتما در مرکز مجهز چشم پزشکی از لحاظ تشکیل یا عدم تشکیل عروق شبکیه معاینه شوند.

دکتر علیرضا مالکی گفت: نوزادانی با وزن کمتر از ۲ کیلوگرم یا سن تولد کمتر از ۳۴ هفتگی (۸ ماهگی یا کمتر) نوزاد نارس محسوب می‌شوند و یکی از مهمترین مسائلی که در بحث سلامت این نوزادان باید مورد توجه باشد مساله سلامت چشمی آنان است.

او گفت: در این نوزادان ممکن است عروق شبکیه تشکیل نشده باشد یا شبکیه دچار خونریزی شده باشد که این امر در صورت عدم رسیدگی به موقع می‌تواند یک عمر نابینایی را برای نوزاد بدنبال داشته باشد.

مالکی گفت:: از چشم نوزاد، با دستگاهی بنام retcam که دستگاهی پیشرفته محسوب می‌شود عکسبرداری شده و در صورت وجود مشکل در شبکیه، با انجام یک لیزر یا تزریق، برای درمان نوزاد اقدام می‌شود.

مالکی گفت:  بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی الزهرا (س) زاهدان، پس از بیمارستان فارابی تهران، قدیمی‌ترین بیمارستان کشور در درمان رتینوپاتی نوزادان نارس است افزود: خوشبختانه این دستگاه در بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان وجود دارد و هر هفته بیش از ۳۰۰ نوزاد در این بیمارستان پذیرش می‌شوند.

اوگفت: در سال گذشته هزار و ۲۰۰ نوزاد جدید در بیمارستان فوق تخصصی الزهراس) زاهدان پذیرش شده و در مجموع ۲ هزار و ۲۹۰ مورد ویزیت برای نوزادان نارس انجام شد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان همچنین از اهداء یک دستگاه انکوباتور توسط مرکز اورژانس ۱۱۵ زاهدان به این بیمارستان خبر داد و گفت: با توجه به آمار بالای پذیرش نوزادان نارس، این دستگاه جهت حفظ دمای بدن نوزاد در مسیر انتقال از بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) که دارای بخش NICU است تا این بیمارستان، استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.