سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعریض پل رودخانه ۲ روستا در کردکوی چشم به راه تخصیص اعتبار

رودخانه‌ای که از کنار ۲ روستا در کردکوی می‌گذرد در زمان بارندگی‌های نقطه‌ای ،آب ذخیره شده در زیر پل، وارد زمین‌های کشاورزی شده و خسارت به بار می‌آورد.

رودخانه‌ای که از کنار روستا‌های مفید آباد و گرجی محله می‌گذرد در زمان بارندگی‌های نقطه‌ای و سیلاب، به دلیل گیر کردن شاخه و تنه درخت در زیر پل، آب ذخیره شده وارد زمین‌های کشاورزی می‌شود و خسارت به بار می‌آورد.

برخی از اهالی روستا‌های مفیدآباد و گرجی محله کردکوی می‌گویند: پل این رودخانه باید بزرگ‌تر شود تا هر دفعه که سیل می‌آید پشت آن جمع نشود و آب برگشت پیدا نکند.

برخی هم می‌گویند: اداره راه بلوک‌های سیمانی (نیوجرسی) در اطراف جاده گذاشتند و در مواقع باران و سیل آب اینجا جمع شده و وقتی این بلوک‌های سیمانی را بر می‌دارند آب رها و به صورت طغیان وارد زمین‌های کشاورزی مردم می‌شود و مشکل بزرگی به وجود می‌آورد.

بیکی معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در این باره گفت: در این منطقه اگر باران نقطه‌ای از یک حدی بیشتر شود به دلیل آوردن شاخ و برگ و تنه درخت پل بسته می‌شود و آب در آنجا ذخیره شده و وارد روستای مفیدآباد و گرجی محله می‌شود.

او ادامه داد: چند سالی می‌شود که این موضوع و برآورد‌ها و تعریض پل این رودخانه را به مدیریت بحران استانداری و برنامه و بودجه استان و حتی سازمان راهداری ارسال کردیم.

بیکی با بیان اینکه سازمان راهداری قول‌هایی داده است افزود: برای این کار مشاور و پیمانکار مشخص شده و در حال برآورد هزینه هستیم.

او گفت: پس از برآورد‌ها، از سال مالی ۱۴۰۲ اگر اعتباری تخصیص یابد تعریض پل انجام خواهد شد.

او گفت: کارشناس ابنیه فنی راهداری، برای آنجا حدود ۶ میلیارد تومان برآورد هزینه اولیه کرده است چرا که پل باید ترفیع پیدا کند.

او افزود: مانند این پل را در نوکنده نیز داشتیم که اداره کل منابع طبیعی یک سازه‌های سر شاخه گیر را احداث کرد و باران نقطه‌ای هم که بیاید، آنجا به مشکل بر نمی‌خورد.

او در گفتگو با رادیو گلستان گفت:رودخانه‌هایی که از داخل جنگل می‌گذرند هر چقدر هم که پل بالا برده شود و اگر آب با خود تنه درخت هم بیاورد دوباره باعث انسداد پل می‌شود و خسارت ایجاد می‌کند.

بیکی می‌گوید:از اداره منابع طبیعی تقاضا می‌شود که اگر اعتباری دارند این سازه‌ها را که آبخیزداری بالا دست پل‌ها احداث می‌کند را احداث کنند تا کمتر به پل‌ها آسیب برسد.

او می‌گوید: ما پیگیر این موضوع هستیم که پل را تعریض کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.