سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سندار دار شدن ۳۰ درصد از اراضی فارس

مدیر امور اراضی فارس با بیان اینکه فارس دارای یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی است گفت: تاکنون ۳۰ درصد ازآن یعنی حدود ۳۰۰ هزار هکتارسنددار شده است.

یزدی گفت: حدنگاری و سنددار نشدن اراضی کشاورزی، بهره برداران و کشاورزان فارس را با مشکلاتی، چون اختلافات مالکیتی و تداخلات اراضی ملی روبرو کرده است.

مدیر امور اراضی استان با بیان اینکه نزدیک به یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی فارس است و در زمان حاضر فقط نزدیک به ۳۰ درصد آن یعنی حدود ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی سنددار شده اند به مزایای صدور سند اراضی کشاورزی از قبیل: هویت بخشیدن به اراضی و رفع اختلافات مالکیتی، افزایش ارزش زمین و همچنین استفاده بهره برداران از تسهیلات و دریافت کود، سم و نهاده‌های کشاورزی اشاره کرد.

او گفت: تصورات اشتباه برخی از کشاورزان از اینکه سنددار شدن اراضی باعث قطع شدن یارانه‌های آن‌ها می‌شود موجب شده آن‌ها برای طرح کاداستر و حدنگاری و مستند سازی اراضی اقدام نکنند.

هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس هم، بابیان اینکه همه زمینه‌ها برای سنددار کردن اراضی کشاورزی فراهم شده است گفت: همه بهره برداران می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت ملک که همان قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی است نسبت به حدنگاری و نقشه برداری زمین کشاورزی اقدام کنند.

هاشمی گفت: طبق سیاست‌های ابلاغیه هم سازمان ثبت اسناد و هم سند تحول قضایی قوه قضائیه حتی اراضی خرد و پراکنده هم می‌توانند سند مجزا و ۶ دانگ دریافت کنند.

او در ادامه گفت: تاکنون بیش از ۱۲۴ هزار سند مالکیت صادر شده و مساحت اراضی که در حوزه منتج به صدور سند مالکیت شده ۲۰۴ هزار هکتار است.

هاشمی، همچنین گفت: این هویت بخشی به اراضی و سنددار کردن آنهاباعث می‌شود علاوه بر افزایش ارزش زمین و بهره مندی کشاورزان از تسهیلات و خدمات از حجم ورود پرونده‌های دعاوی به مراکز قضایی استان کاسته شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.