سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود پشه آئدس در بندرلنگه یعنی احتمال وجود آن در استان بوشهر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی به نقل از یک مقام وزارت بهداشت گفت: اینکه پشه آئدس تا بندرلنگه آمده یعنی به‌احتمال‌زیاد در استان بوشهر هم وجود دارد.

دکتر قاسم برجوئی‌فرد در نشست شورای سلامت شهرستان تنگستان گفت: در حال حاضر بندرلنگه و بندرعباس تا حدی درگیر تبعات حضور این پشه هستند و تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط در استان ما نیز باید آماده برای پیشگیری از این مشکل باشند.

وی با بیان اینکه در سطح جامعه تا حدی آشنایی با پشه مالاریا وجود دارد گفت : متاسفانه اطلاعات کمی در خصوص این پشه در بین مردم وجود دارد.
بیماری آئدس درمان و واکسن ندارد

برجوئی‌فرد هشدار داد : بیماری آئدس نه واکسن و نه درمان دارد و بهترین راه، پیشگیری و از بین بردن محل زندگی این پشه است.

او گفت‌ : مکان‌هایی مانند بشقاب‌های زیر گلدان، آب پشت کولرها ، لاستیک‌های فرسوده و هر جا که کَمی آب جمع شود مناسب برای تکثیر این پشه است.

این مقام بهداشتی گفت : سم‌پاشی گسترده به دلیل آسیب‌های فراوانی که دارد راه‌حل جلوگیری از ورود این پشه نیست و بهترین کار، حذف زیستگاه آن است.

زمانی زدن ماسک موجب تعجب بود

دکتر برجوئی‌فرد افزود : از مهم‌ترین اقدامات برای پیشگیری از حضور و تکثیر این بیماری، افزایش دانش و سواد سلامتی جامعه است؛ همان‌طور که در دوران کرونا، همراهی مردم از ارکان مبارزه با آن بود.

او گفت : زمانی ممکن بود ماسک زدن باعث تعجب و حتی تمسخر شود ولی امروز به دلیل افزایش سطح سواد سلامتی، ماسک  تبدیل به یک وسیله همراه هر فرد برای پیشگیری از بعضی از بیماری‌‌ها است.

دکتر برجوئی‌فرد خاطرنشان کرد : همراهی مردم برای حذف زیستگاه‌های این پشه، بهترین راه‌حل است


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.