سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ریسندگی نخ تا پاشیدن رنگ روی رخسار فرش

کارآفرین خوزستانی با فرش بافی زمینه اشتغال زایی را فراهم کرد.

 تاج پور کارآفرین خوزستانی گفت: در ابتدا برای شروع کار با سرمایه‌ای در حدود ۱۵۰ میلیون تومان از طریق وام و فروختن طلاهایم کار را شروع کردم، ۱۰ دستگاه ریسندگی پشم خریداری و چند دار قالی تهیه کردم.

او می‌گوید: زنان روستایی حومه و اطراف روستای خواجه آباد لالی در کارگاه قالیبافی مشغول به کار هستند تاکنون بیش از ۱۰۰ قالی و دست بافته تهیه و به فروش رفته است.

به گفته او علاوه بر آن خیلی‌ها پای دار قالی در خانه خود مشغول به کار هستند و با عطر زندگی نقش و نگار بر تار و پود فرش‌ها می‌زنند و این هنر زیبا را نهادینه می‌کنند تا آیندگان شان، دختران و زنان خانواده خود را هم به این هنر فرهنگی علاقه‌مند کنند وفرش قرمز پای آرزوهایشان پهن کنند.

بانو تاج پور به عنوان کارآفرین برتر بسیج سازندگی در لالی شناخته شده و در جشنواره مالک اشتر از او تقدیر بعمل آمد او هرساله در نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی حضور یافته و محصولات تولیدی خود در زمینه قالیبافی و محصولات سنتی را به نمایش عموم گذاشته و به فروش می‌رساند.

به گفته این کارآفرین قالیچه، تابلو فرش، قالی، شیردنگ، موج و... در کارگاه زنان روستایی سرخوش لالی بافته و در سطح استان و استان چهارمحال و بختیاری فرستاده می‌شوداز سیستان و بلوچستان هم طرفدار‌های برای دیدن و خرید این دستبافته‌ها آمده اند، البته همچنان به معرفی و بازاریابی بیشتر نیازمند است تا شناخته شده و دیگران هم ارزش و بهای این هنر ماندگار را بدانند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.