سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۲۵ هزار واحد مسکونی غیر مقاوم در بیرجند

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: بیش از نیمی از محلات آسیب پذیر استان در بیرجند قرار دارد که دارای ۲۵ هزار واحد مسکونی غیر مقاوم است.

داعی با بیان اینکه خراسان جنوبی گسل‌های شناسنامه داری دارد گفت: لرزه خیزی خراسان جنوبی غیر قابل انکار است که می‌طلبد بنا‌های غیرمقاوم نوسازی شود و به بخش مسکن توجه ویژه داشته باشیم.

او با بیان اینکه در خراسان جنوبی سازمان نظام مهندسی ساختمان هم بر طراحی و هم مراحل ساخت توسط افراد دارای صلاحیت نظارت دارد و می‌توان گفت: بعد تصویب قانون نظام مهندسی، ساختمان غیر مقاومی در استان ایجاد نشده و ساختمان‌های غیر مقاوم مربوط به قبل تصویب قانون نظام مهندسی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی سومین استان پهناور در کشور است و بیش از ۵۰ درصد در پهنه خطرپذیری متوسط و بالا قراردارد و گسل‌های فعالی از جمله گسل خضری دشت بیاض در استان داریم.

داعی افزود: در خراسان جنوبی زلزله‌های مختلفی رخ داده از جمله زلزله فردوس در سال ۴۷، زلزله طبس در سال ۵۷ و زلزله‌های بسیار دیگری از جمله زلزله ۵ ریشتری در بشرویه در تاریخ ۳ دیماه که این امر می‌طلبد موضوع لرزه خیزی و مقاوم سازی و نوسازی مسکن مورد توجه ویژه قرار گیرد.

او ادامه داد: در استان خراسان جنوبی یک هزار و ۶۱ هکتار محلات هدف وجود دارد که حدود ۱۱۱ هزار نفر در آن سکونت دارند که از این میزان ۶۵۴ هکتار در بیرجند قرار دارد یعنی بیش از نیمی از محلات آسیب پذیر استان در بیرجند قرار دارد که دارای ۲۵ هزار واحد مسکونی غیر مقاوم است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به بسته‌های تشویقی دولت بر‌ای احیای بافت‌های فرسوده گفت: این بسته‌ها به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی کشور رسیده بنابراین بهانه‌ای برای عدم بازسازی این واحد‌ها باقی نمی‌ماند.

داعی افزود: در بیرجند ۲۷ پروژه بازآفرینی داشته‌ایم که ۲۰ مورد آن کار شده و ۵ تا در دست اجراست که به لحاظ اعتباری نیاز به کمک داریم.

او با بیان اینکه در قیر کمک خوبی به استان شده که بین شهرداری‌ها توزیع شده، اظهار کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند بافت فرسوده را احیا کنند و مردم باید همراهی کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.