سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجات محیط زیست طارم با ایجاد تصفیه خانه پساب زیتون

سالهاست کام محیط زیست طارم را پساب فرآوری زیتون تلخ کرده که تنها راه آن احداث سیستم تصفیه‌خانه مرکزی است .

پساب واحد‌های فرآوری زیتون در طارم چندین سال است که بدون رعایت اصول بهداشتی و محیط زیستی رهاسازی شده و محیط زیست و سلامتی مردم را با مشکل جدی روبه‌رو کرده است.

یکی از مشکلات اصلی این بخش خروج پساب زیتون در طبیعت طارم است واحد‌های تولید روغن و پرورش زیتون طبق قانون موظف به استقرار سیستم تصفیه مرکزی است.


زیتون مهمترین محصول باغی طارم است که بالاترین سطح زیر کشت را در بین محصولات باغی و زراعی دارد به طوری که این شهرستان با بیش از ۲۰ درصد سطح زیر کشت کشور و ۴۰ درصد تولید زیتون، رتبه اول تولید این محصول در سطح کشور را دارد و بسیاری از تولیدکنندگان برتر زیتون کشور از این شهرستان معرفی می‌شوند.

در سال‌های اخیر با توسعه صنایع تبدیلی و ایجاد واحد‌های فرآوری صنعتی و همچنین واحد‌های فرآوری خانگی و سنتی در بسیاری از روستا‌ها و شهر‌های طارم، صنعت زیتون به یک عامل مهم در توسعه اقتصاد و اشتغال پایدار در شهرستان و استان تبدیل شده است.

توسعه صنایع تبدیلی و ایجاد واحد‌های فرآوری، پساب حاصل از فرآوری زیتون در صورت تصفیه نشدن و نبود مدیریت پسماند می‌تواند صدمات زیادی به آب، خاک، محیط زیست و در نهایت سلامت مردم شهرستان طارم وارد سازد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.