سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی روند تدوین سند پیشرفت روستاهای شهرستان طالقان

جلسه بررسی روند تدوین سند پیشرفت روستاهای شهرستان طالقان به ریاست علی مهدوی فرماندار و با حضور معاون فرماندار و دهیاران روستاها در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

علی مهدوی، فرماندار طالقان با اشاره به دهگردشی ها و بازدیدهای میدانی از ۶۹ روستا و همچنین برگزاری یک دوره آموزشی برای دهیاران ، گام اول برای تدوین سند پیشرفت روستا را ، احصاء چالش ها، مشکلات، فرصت ها و ظرفیت ها دانست و گفت: در سند پیشرفت دو موضوع باید به آن توجه جدی شود ، نخست تولید محور بودن روستاها و دوم مشارکت مردم در تولید باعث پیشرفت می شود.

اودر بحث تولید محور بودن روستاها گفت: مولد بودن روستاها آنچنان که باید مطلوب نمی باشد چرا که در آن ها تولید معنای واقعی خود را بروز نداده و بیشتر به صورت مصارف شخصی می باشد و باید تلاش کرد که تولید انجام و در نهایت شاهد رشد و رونق و صادرات باشیم.

فرماندار طالقان همچنین موضوع مشارکت مردم در تولید را مهم دانست وگفت: نقش مردم باید در تولید دیده شود و این موضوع با حمایت دولت و میدان دادن به مردم امکان پذیر است.

مهدوی اجرایی شدن و عملیاتی شدن این دو مقوله را نیاز به یک نقشه راه دانست و گفت: داشتن سند و برنامه می تواند در جهت توسعه روستا کمک مضاعف کند تا روستا به معنای واقعی خود روستا جلوه نماید و این مطالبه جدی مردم از مدیران اجرایی روستا(دهیار)می باشد.

فرماندار طالقان در ادامه گفت: پایه نظام تولید، روستا است و اگر تمام ظرفیت های موجود در روستا به هر دلیل از روستا خارج شود دیگر نمی توان نام روستا را برد و این مهم می تواند آثار منفی در بر داشته باشد و باعث کندی رشد و توسعه و در مواردی توقف رشد را داشته باشد.

او در ادامه اقبال عمومی از حضور در روستاهای طالقان را ، بافت قدیمی و فرهنگی و تاریخی دانست و از دهیاران خواست تا در جهت حفظ این میراث گران بها تلاش کنند.

مهدوی تدوین سند پیشرفت را به عنوان ترسیم وضعیت موجود(آمار، اطلاعات)مسایل موجود(فرصت ها ، چالش هاو ...)و در نهایت برنامه آتی برای مشارکت مردم در پیشرفت روستا دانست و افزود: همه دستگاه های اجرایی شهرستان ، شوراهای اسلامی و دهیاران با یکدیگر همکاری کنند به صورتی که در ابتدا مردم در طراحی سهیم باشند و در ادامه در اجرا نیز مشارکت داده شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.