سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پژوهش سرای دانش آموزی گرگان، فاقد تجهیزات و امکانات

والدین تعدادی از دانش آموزانی که در دوره‌های پژوهش سرای دخترانه گرگان شرکت می‌کنند، از مناسب نبودن کمبود امکانات تجهیزات این مرکز خبر دادند.

پژوهش سرا‌های دانش آموزی، مراکزی علمی پژوهشی هستند که زیر نظر آموزش و پرورش و به منظور شناسایی و فراهم کردن زمینه رشد و هدایت استعداد‌ها و پرورش خلاقیت‌های فردی و گروهی دانش آموزان و همچنین گسترش فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش در بین آنان، تاسیس و به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند.

یکی از والدین دانش آموزان این مرکز به خبرنگار ما گفت: مکان این پژوهش سرا در دانشگاه چمران و نزدیکی کانون طه قرار دارد و فاقد سیستم گرمایشی مناسب است، از طرفی تجهیزات این پژوهش سرا بسیار قدیمی است و مناسب شرایط امروز و تکنولوژی نیست.

او افزود: برخی از دانش آموزانی که به این پژوهش سرا رفت و آمد می‌کنند دارنده رتبه‌های کشوری و جهانی در بخش روباتیک هستند و قرار است آینده سازان کشور باشند، اما این امکانات جوابگوی آن‌ها نیست.

یکی دیگر از والدین این دانش آموزان گفت: سال‌ها قبل مکان این پژوهش سرا در خیابان شهدا قرار داشت و امکان دسترسی برای تمام دانش آموزان فراهم بود، اما با انتقال به این مکان و سخت بودن دسترسی بسیاری از دانش‌آموزان نمی‌توانند از این فضا بهره ببرند.

به سراغ مدیرپژوهش سرای دانش آموزی دخترانه گرگان رفتیم و درباره این موضوع پرس و جو کردیم.

رضایی نیا در این باره گفت: به پژوهش سرای دانش آموزی بودجه سالانه‌ای تعلق نمی‌گیرد و این مکان به صورت هیئت امنایی که فرمانداری، شهرداری و فعالان سیاسی و اجتماعی گرگان اعضای آن را تشکیل می‌دهند، اداره می‌شود.

او افزود: مدتی قبل اعضای شورای شهر از این مکان بازدیدی داشتند و قول پیگیری مشکلات را دادند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.