سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«قهرمان من نادر» کتاب برتر آذربایجان غربی شد

مسوول نشر آثار زنان اداره کل حفظ ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: کتاب «قهرمان من نادر» با موضوع شهید و شهادت کتاب برتر این استان شد.

مسوول نشر آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: کتاب «قهرمان من نادر» نوشته «جواد دی آبادی» با موضوع شهید و شهادت کتاب برتر این استان شد.

لیلا سپهری افزود: این کتابدر مورد شهید نادر علیزاده از شهدای هشت سال جنگ تحمیلی است و در آن نحوه شهادت، تولد و ویژگی‌های شخصیتی این شهید بزرگوار با زبان ساده برای کودکان بیان شده است.

وی اظهار کرد: در سال جاری ۱۴ جلد کتاب در حوزه زنان مجوز گرفته و مراحل چاپ خود را سپری می‌کنند و از این تعداد سه کتاب، با نام‌های «بدون خداحافظی» در مورد خاطرات همسر شهید نادر علیزاده نوشته ستاری، «مجاهدت‌های خاموش» داستانی در خصوص راهیان نور به قلم شریف زادگان و کتاب کودک «بابای خوب و نازم» نوشته زهرا سالاری و تصویرگری طیبه محمد یاری به چاپ رسیده و بقیه نیز مراحل پایانی چاپ را می‌گذرانند.

شهید نادر علیزاده در سال ۱۳۴۱ در محله دره چایی ارومیه به دنیا آمد، و از همان دوران نوجوانی اهل مسجد و منبر بود و در مسجد محله خود به همراه سایر همسن و سالانش اولین گام‌های فعالیتی و سیاسی خود را برداشت و با شور و شوق فراوان راه انقلاب و اسلام را در پیش گرفت.

شهید نادر علیزاده از دوران نوجوانی با اندیشه‌های امام راحل آشنا شد و در پیروزی انقلاب در شهر ارومیه نقش بی بدیلی داشت، پس از پیروزی انقلاب و زمانی که منطقه در دست ضدانقلاب و در خفقان بود توانست به قلب این تشکیلات نفوذ و ضربات جبران ناپذیری را بر این حزب وارد کند و سرانجام توسط این حزب، گروگان گرفته شد و در دوم فروردین سال ۵۹ به طرز ناجوانمردانه‌ای به دست گروهک منحله دموکرات به شهادت رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
امین
۰۱:۴۸ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
سلام
کتاب تان ایراد بسیار اساسی دارد همرزمان شهید والامقام حاضر و ناظرند ، لطفا مطالب را اصلاح کنید
صمد عباسی
۲۱:۵۴ ۱۲ تير ۱۴۰۲
سلام و خدا قوت اولا دستتان درد نکند . دوما" آیا میتوانم یک نسخه از کتاب قهرمان من نادر را داشته باشم . سومآ چطور میتوانم با نویسنده کتاب صحبت کنم . متنی را که در سایت گذاشته شده دارای دو اشکال عمده میباشد . که فکر کنم کل موضوع را عوضی نوشته شده است .