استاندار آذربایجان غربی تامین مسکن را از اولویت‌های دولت سیزدهم اعلام کرد و گفت: تامین مسکن از مطالبات جدی مردم است لذا با اختصاص زمین و ارائه تسهیلات در قالب نهضت ملی مسکن، دنبال حمایت از جوانان در تهیه مسکن هستیم.

محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در جمع مردم روستای صوفی شهرستان شوط، رسیدگی به مناطق کم برخوردار را از اولویت‌های دولت سیزدهم معرفی کرد و افزود: جهت اتمام پروژه‌های نیمه تمام و جبران عقب افتادگی‌ها در برخی از شاخص‌ها، نیازمند تلاش شبانه روزی و اقدامات جهادی مدیران و دستگاه‌های مختلف و اهتمام در جذب اعتبارات ملی و استانی هستیم.

استاندار آذربایجان غربی به اهمیت اشتغال زایی برای جوانان نیز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به برخورداری روستاهای استان از خدمات زیرساختی در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران، امروز با توسعه اشتغال و افزایش درآمد روستاییان می‌توان از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری کرد.

معتمدیان همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت منطقه آزاد ماکو برای توسعه و عمرانی منطقه و استان، اظهار کرد: از توسعه حوزه کشاورزی و دامداری در شهرستان شوط و روستای صوفی برای بهبود وضعیت زندگی مردم منطقه حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه از تامین زیرساخت‌ها و ارائه تسهیلات برای فرآوری محصولات مختلف کشاورزی در شهرستان شوط خبر داد و گفت: فرآوری محصولات کشاورزی نقش چشمگیری در افزایش اشتغال، ارزش افزوده و درآمد مردم منطقه خواهد داشت.

استاندار آذربایجان غربی همچنین تامین آب شرب سالم را مطالبه بحق مردم منطقه دانست و ادامه داد: با برنامه ریزی مدون و زمان بندی مشخص، گام‌های بلندی در راستای اجرا و اتمام پروژه‌های عمرانی شهرستان شوط بخصوص در حوزه تامین آب شرب و کشاورزی و در نهایت بهره وری بیشتر از آب منطقه برداشته خواهد شد.

محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی در هجدهمین سفر شهرستانی خود روز چهارشنبه (۲ آذر ۱۴۰۱) وارد شهرستان شوط در شمال این استان شد، معتمدیان در بدور ورود با حضور در مزار شهدای شهرستان شوط با اهدای گل و قرائت فاتحه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با آرمان‌های مقدس شهدا تجدید میثاق کرد.

مشاور امور هماهنگی و رسانه استاندار آذربایجان غربی با تشریح برنامه‌های سفر استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان شوط گفت: محمدصادق معتمدیان در این سفر ضمن دیدار با خانواده معظم شهدا با مردم بخش‌ها، شهرها و تعدادی از روستاهای شهرستان دیدار و گفت وگو کرده و از نزدیک مسایل و مشکلات آنان را بررسی می‌کند.

علی رزازی اظهار کرد: در این سفر که اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز حضور دارند، ظرفیت و پتانسیل‌های شهرستان شوط مورد بررسی و در زمینه رفع مشکلات مردم و راهکارهای شتاب بخشیدن به توسعه این شهرستان تصمیم گیری خواهد شد.

مشاور امور هماهنگی و رسانه استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: معاونین استاندار آذربایجان غربی و مدیران استانی و ستادی استانداری نیز در این سفر برنامه‌هایی چون بازدید از زیرساخت‌های عمرانی، بازدید و بررسی وضعیت پروژه‌ها و واحدهای مشکل دار، نشست با دهیاران، برگزاری میز ارتباطات مردمی در محل مسجد جامع شهرستان، دیدار چهره به چهره با مردم و برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را در دستور کار سفر خود به این شهرستان قرار خواهند داد.

رزاری ادامه داد: استاندار آذربایجان‌غربی در این سفر در دیدار با نمایندگان اقشار محتلف شهرستان شوط، راهکارهای حل مشکلات و همچنین زمینه های توسعه این شهرستان را بررسی می کند.

وی با اشاره به اینکه سامانه ارتباطات مردمی ۱۱۱ نیز در این سفر آماده دریافت مسائل و مشکلات مردم است افزود: برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان با محوریت شهرستان شوط در پایان این سفر یک روزه به ریاست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی، پایان بخش این سفر خواهد بود که مصوبات جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با محوریت شهرستان شوط، در رفع مسایل و مشکلات و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای در این شهرستان موثر است.

استاندار آذربایجان غربی پیش از این و از مهر ماه سال گذشته تاکنون به ۱۷ شهرستان این استان سفر کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.