سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی مطرح کرد:

قصه ما مثل شد، پر مخاطب‌ترین کتاب در حوزه بین الملل

در دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوشنبه تاجیکستان قصه ما مثل شد، پر مخاطب‌ترین کتاب انتشارات به‌نشر در این نمایشگاه شد.

حسین سعیدی مدیرعامل به‌نشر انتشارات آستان قدس رضوی گفت: نمایشگاه بین‌المللی دوشنبه به همت خانه کتاب و ادبیات ایران و به‌نشر با حضور نمایندگان کشور‌های جمهوری اسلامی ایران، هند، بلاروس، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و ناشران مهم خصوصی و دولتی تاجیکستان برگزار شد ۲۵۰ جلد کتاب از به‌نشر و ۱۲ ناشر ایرانی در غرفه‌ای به مساحت ۹ متر به نمایش گذاشته شد.

او افزود: این انتشارات با ارائه جدیدترین آثار در موضوع ادبیات فارسی، قرآن و زندگی پیامبر گرامی اسلام (ص) در دو حوزه کودک نوجوان و بزرگسال در این نمایشگاه حضور داشت.

مدیرعامل به‌نشر انتشارات آستان قدس رضوی ادامه داد: کتاب‌های قصه ما مثل شد، مجموعه ترانه‌های نیایش، کتاب‌های اربعین جامی، مجموعه داستان‌های بی‌دانه، گزیده دیوان بیدل، برگزیده داستان‌های شاهنامه فردوسی، مجموعه قصه‌های تخیلی با مفاهیم قرآنی، مجموعه شکر خدا و کتاب‌های قرآن بایسنقر میرزا و ابراهیم سلطان از جمله آثار منتخب ارائه شده به‌نشر در این نمایشگاه بود.

سعیدی بیان کرد: از کتاب‌های پرفروش غرفه ایران در این نمایشگاه می‌توان به «شاهنامه فردوسی»، «دیوان اشعار رودکی»، «قصه ما مثل شد»، «کلیات نظامی گنجوی»، «اربعین جامی» و «مجموعه شکر خدا» و «گزیده دیوان بیدل» اشاره کرد.

او با اشاره به اهدای دیپلم افتخار به انتشارات به‌نشر در این نمایشگاه تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه گفتگو‌ها و مذاکراتی با مترجمان و ویراستاران شاخص تاجیکستان برای انتخاب و ترجمه آثار فارسی به زبان سیریلیک نیز صورت گرفت که منجر به جلب همکاری در زمینه ترجمه برخی از آثار انتشارات به‌نشر به زبان سیریلیک شد.

مدیرعامل به‌نشر انتشارات آستان قدس رضوی تاکید کرد: مذاکره با مدیر مرکز طبع و نشر وزارت فرهنگ تاجیکستان برای تسهیل و سرعت‌بخشی به حضور نویسندگان و هیئت‌های ادبی و فرهنگی ایرانی در شهر دوشنبه و حضور هیئت‌های فرهنگی کشور تاجیکستان در ایران از دیگر فعالیت‌های مسئولان غرفه ایران در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوشنبه بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.