سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصیص بیش از یک هزار میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به تویسرکان

فرماندار تویسرکان گفت: یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به استان همدان در مردادماه امسال به شهرستان تویسرکان اختصاص یافت.

حسین افشاری در آیین گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تویسرکان با بیان اینکه سفر رئیس جمهور منشا خیر و برکت بسیاری در سطح استان همدان بود گفت: ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبارات سفر و ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق اقتصادی و توسعه صنعت و ایجاد اشتغال رهاورد این سفر بود.

او گفت: سهم تویسرکان از اعتبارات تملک و دارایی یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان معادل ۲۰ برابر بودجه اعتبارات استانی و یک و نیم برابر اعتبارات کل استان همدان است.

فرماندار تویسرکان گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش مهمی در تخصیص این اعتبارات داشت و جزئیات این اعتبارات در جلسات بعدی اعلام می‌شود.

شهید مفتح در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد

امام جمعه شهرستان تویسرکان نیز گفت: با تلاش‌های استاندار همدان و فرماندار تویسرکان آیین نکوداشت آیت الله مفتح به این با شکوهی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدموسی حسینی‌مجد گفت: شهید مفتح از علمای ربانی و فرزند حوزه است که به عنوان یک شخصیت عالم و دانشمند در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.

او با بیان اینکه پدر ایشان از بزرگان و عالمان استان همدان بود و علم و دانش در خاندان شهید مفتح موج می‌زند گفت: جایگاه رفیع و اثرگذاری این شخصیت والامقام در انقلاب اسلامی بسیار ارزشمند است.

امام جمعه شهرستان تویسرکان نیز گفت:حضور این شهید در دوران اختناق و در راستای اشاعه و رشد تفکرات اسلامی اثربخش بود و فرهنگسازی ناب مبتکرانه ایشان در رابطه با وحدت حوزه و دانشگاه در تاریخ ماندگار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌مجدگفت: حوزه و دانشگاه باید از لحاظ علمی، پژوهشی، صنعتی و در کنار آن افراد انقلابی، پایبند و بهره‌مند از دامن عالمان در راستای پیشرفت و توسعه انقلاب اسلامی و خنثی سازی توطئه دشمنان تلاش کنند.

او با بیان اینکه حفظ رتبه دهم علمی جهان از تاکیدات رهبر انقلاب است گفت: توفیقات کنونی کشور حاصل تلاش شهید تهرانی‌ها و شهید سلیمانی‌ها است.

امام جمعه تویسرکان گفت: شهید مفتح تنها به استان همدان تعلق ندارد بلکه پیکره و عضوی از انقلاب سازان و پیوند حوزه و دانشگاه بزرگترین میراث ماندگار این شهید والامقام است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌مجد گفت: شهرستان تویسرکان ۲ حوزه علمیه خواهران و برادران دارد، اما در حوزه دانشگاه دارای برخی از مشکلات است که امیدواریم با توسعه دانشگاه‌ها در این شهرستان شاهد پیشرفت و توسعه این خطه از میهن اسلامی باشیم.

نماینده مردم شهرستان تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه بسیار مهمی است که در شهرستان تویسرکان زیرساخت‌های این وزارتخانه ضعیف است.

محمد مهدی مفتح گفت: امیدواریم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان زمینه‌های پیشرفت و توسعه این حوزه فراهم شود.

 شهید محمد مفتح در سال ۱۳۰۷ در خانواده‌ای روحانی در روستای کله سر‍‍ در بخش فامنین از توابع شهر همدان متولد شد.

پدرش شیخ محمود مفتح از روحانیان همدان بود. در همدان نزد افرادی، چون آخوند ملا علی، دروس اولیه فقه را فرا گرفت و در سال ۱۳۲۲ و در ۱۵ سالگی برای ادامه تحصیل راهی شهر قم شد.

او در ۲۷ آذر ۱۳۵۸ هنگام ورود به دانشگاه تهران توسط گروه فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به همراه ۲ محافظش (جواد بهمنی و اصغر نعمتی) در مقابل دانشکده الهیات دانشگاه تهران با رگبار گلوله به شهادت رسید.

منبع ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.