یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در دیدار با معلمان شهرستانهای کنگاور ضمن اشاره به خدمات انجام شده برای حل مشکلات جامعه فرهنگیان گفت: اجرای طرح رتبه بندی در کشورآغاز شده است، اما با توجه به گستردگی جامعه فرهنگیان و لزوم دقت در انجام این طرح، طبیعی است که سرعت کار اندکی کند باشد.
اجرای کامل طرح رتبه بندی، اجرای فوق العاده ویژه معلمان، مشمول شدن شهرهای شرقی استان در طرح مناطق جنگی، کمبود نیروی خدماتی در مدارس و تبدیل وضعیت آموزشیاران نهضت سوادآموزی از مواردی بود که فرهنگیان شهرستانهای صحنه و کنگاور به آن اشاره کردند.
وزیر آموزش و پرورش از زیرپوشش قرارگرفتن ۹۰۰ هزار نفر از معلمان در طرح نظام رتبه بندی و رفع کندی این طرح در آینده نزدیک خبر داد.
نوری اظهار کرد: شهرستان کنگاور به عنوان یک شهرستان با پیشینه تاریخی و مذهبی بسیار خوب خود باید در حوزه آموزش در راستای سوق دادن دانش آموزان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: یکی از اقدامات و فعالیتهای آموزش و پرورش ترویج دین و آموزههای اسلام از طریق آموزش بوده که به طریق مختلف باید رشد و تعالی پیدا کند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آغاز تلاشهای جدی برای رفع مشکلات معلمین و آموزش و پرورش، تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوان، اما توجه به این بخش آغاز شده و طبق بیان مشکلات و مسائل از سوی قشر فرهنگی اجرای سند تحول بنیادین باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
نوری ادامه داد: با وجود اهمیت اجرای سند تحول بنیادین، اما تاکنون این سند به طور کامل اجرایی نشده و طرح رتبه بندی معلمان یکی از مؤلفههای این سند بود که اکنون در دست اجرا قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح رتبه بندی معلمان هنوز در ابتدای راه قرار دارد، گفت: با شروع این طرح طی جلسات متعدد در پی اجرای کامل این طرح بوده و هم اکنون پرداخت حق رتبه بندی به ۹۰۰ هزار نفر زیر نظر وزارتخانه در حال اجرا است.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: به دلیل جمعیت بالای فرهنگیانی که حق رتبه بندی و حق مناطق جنگی را باید دریافت کنند این روند هنوز به صورت کامل اجرا نشده، اما به تدریج و با کمی تأخیر تمامی مشمولان زیر پوشش این طرح فرار خواهند گرفت و این کندی رفع خواهد شد.
نوری با اشاره به اینکه روند ثبت رتبه بندی با سرعت بالا در حال انجام است، یادآوری کرد: رتبه بندیها حداکثر پنج سال یکبار مورد تمدید قرار میگیرند که به همین دلیل برای تعیین درجه باید دقت و توجه لازم به کار گرفته شود.
وی با بیان اینکه پس از این و انجام تصمیم گیریهای نهایی استخدام معلمان تنها از طریق آموزش و پرورش ممکن بوده، اضافه کرد: مصوبات پرداخت حقوق مربوط به فرهنگیان تا سال ۱۳۹۲ اجرا و پرداخت شده و برای پرداخت معلمان حق التدریسی از سال ۱۳۹۲ به بعد منتظر مصوبات مجلس هستیم.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر نیاز به همکاری همه جانبه در روند اقدامات مربوط به حوزه آموزش و پرورش به منظور پیشرفت و اجرای سند تحول بنیادین، گفت: علاوه بر اجرای این سند مهم در آموزش و پرورش برای کمبودهای موجود در شهرستانهای کرمانشاه، تأمین تجهیزات مورد نیاز و رفع نیازهای زیر ساختی تصمیمات لازم همراه با نماینده شهرستانها بر حسب نیاز گرفته و تأمین خواهد شد.
نوری با اشاره به تلاش برای اجرای سایر طرحهای کمک کننده به آموزش و پرورش، افزود: طرحهای مختلف در راستای رفع مشکلات آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته و به دنبال اصلاحات لازم هستیم.
وی با تاکید بر رفع کمبودهای زیرساختی در شهرستانها، متذکر شد: در حال حاضر ۱۰۰ هزار کلاس درس فرسوده و نیازمند به تعمیر، هشت هزار کلاس درس کانکسی و ۱۲ هزار آبخوری و سرویس بهداشتی مشکل دار در کشور وجود داشته که به دنبال رفع این مشکلات تا رسیدن به نتایج مطلوب خواهیم بود .