سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمستان با آوای باران به بوشهر سلام می‌کند

هواشناسی بوشهر از ورود سامانه بارشی قدرتمند از اواخر وقت فردا به استان خبر داد که بارش‌های خوبی را به‌ویژه در مناطق شمالی و مرکزی به دنبال خواهد داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان بوشهر می‌گوید: از اواخر وقت پنجشنبه سامانه بارشی پرقدرتی وارد استان می‌شود که فعالیت آن در همه مناطق استان خواهد بود، اما مناطق شمالی و مرکزی از آن بیشتر بهره‌مند می‌شوند.

زهرا راستگو از ادامه فعالیت این سامانه بارشی تا یکشنبه خبر داد و افزود: در این مدت بارش باران، رگبار، رعد و برق، وزش باد و تندباد‌های لحظه‌ای و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط، احتمال شکستن درختان و خسارت به سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل وزش باد، احتمال وقوع رعد و برق و خطر آتش سوزی در تاسیسات برق شهری و تاسیسات و مخازن نفتی و گازی، لغزندگی جاده‌ها و مواج شدن دریا و سواحل از پیامدهای فعالیت این سامانه بارشی است.

معاون هواشناسی بوشهر افزود: در این مدت باید از فعالیت‌های دریایی، سفر‌های غیرضروری، تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و سواحل، صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی در این مدت به‌ویژه در روز‌های جمعه و شنبه خودداری شود و راهکار‌های لازم برای محافظت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارات احتمالی در بخش‌های مختلف در نظر گرفته شود.

او گفت: این سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده مهمان استان بوشهر است و از اواسط هفته جای خود را به سامانه دیگری خواهد داد که سامانه بعدی، کاهش محسوس دما و باد‌های شدید روی دریا و خشکی را با خود به‌همراه دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.