سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توطئه آمریکا و کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس برای آشوب در اردن

یک عضو دفتر سیاسی جنبش مردم در اردن از تحرکات مشکوک آمریکا و برخی از کشور‌های حوزه خلیج فارس در خصوص شعله ور کردن اوضاع در اردن خبر داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی «المعلومه» محمد احمد الروسان، یک عضو دفتر سیاسی جنبش مردم در اردن به این پایگاه خبری گفت: نخستین بار نیست که برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس از تحولات اردن از جمله اعتراضات مسالمت آمیز سوء استفاده و بهره برداری می کنند.

الروسان افزود: معاهده دفاع مشترک آمریکا که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور به زور و کراهت و نفرت بر ما تحمیل کرد و گروه اخوان المسلمین در مصر عملا هیچ مخالفتی با آن نکرد و نهادهای جامعه مدنی آن را تبلیغ می‌کنند ، همان پنجره‌های اطلاعاتی در داخل اردن هستند.

او اظهار داشت دولت اردن از کمبود شدید و عمیق در مهارت های انعطاف و تاب آوری راهبردی رنج می برد و محتوی و اهمیت آنچه را که در پیرآمون و محیط خارجی آن می گذرد درک نکرد و ناگهان خود را بدون یار و یاور و درمانده دید.

این عضو دفتر سیاسی جنبش مردم در اردن خاطرنشان کرد تحرکات مردمی در اردن طبیعی است و دلایل داخلی دارد. به علت سیاست گرسنه نگه داشتنی است که از طریق کارتل های دولتی علیه مردم اردن صورت می‌گیرد و همچنین به دلیل عملکرد بخش‌های بانکی ، مالی و صرافی‌هایی است که دولت عمیق را تشکیل می‌دهند.

هر روز اوضاع اقتصادی و امنیتی در اردن وخیم‌تر می‌شود. این روند با اعتصاب چند هفته پیش رانندگان کامیون‌ها در اعتراض به افزایش بهای سوخت آغاز و به درگیری با یک هسته تروریستی تبدیل شد. تعدادی از نیرو‌های اداره امنیت عمومی اردن در این درگیری‌ها کشته شدند. هسته‌های خفته تروریسم در اردن از اوضاع ملتهب استفاده کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.