با افزایش شمار کشته‌های نیرو‌های امنیتی اردن به چهار نفر، اوضاع امنیتی در صدر نگاه‌ها در این کشور قرار گرفته است.

هر روز اوضاع اقتصادی و امنیتی در اردن وخیم‌تر می‌شود. این روند با اعتصاب چند هفته پیش رانندگان کامیون‌ها در اعتراض به افزایش بهای سوخت آغاز و به درگیری با یک هسته تروریستی تبدیل شد. تعدادی از نیرو‌های اداره امنیت عمومی اردن در این درگیری‌ها کشته شدند. هسته‌های خفته تروریسم در اردن از اوضاع ملتهب استفاده کردند.

براساس گزارش المیادین، بدر الماضی تحلیلگر مسایل سیاسی درخصوص تحولات اردن گفت: هسته‌های تروریستی که در سال‌های اخیر، هدف قرار گرفته بودند منتظر لحظه مناسب برای دخالت بودند. اما فکر نمی‌کنم قدرت داشته باشند که ناآرامی‌ها یا دستکم اعتصاب‌ها در جنوب را گسترش دهند. این گروه‌ها فقط توانستند از نظر سیاسی و امنیتی از این ناآرامی‌ها استفاده کنند تا این پیام مهم را به دولت بدهند که همچنان وجود دارند.

واحد جرائم سایبری اردن می‌گوید، اوضاع پرتنش، فضای مناسبی برای بسیاری از طرف هاست تا افکار عمومی را با انتشار محتوا‌های فریبنده و ساختگی تحریک کنند. این واحد تاکید کرد شاهد فعالیت قابل توجه حساب‌های کاربری جعلی در خارج از مرز‌های اردن بوده است.

خلیل عطیه عضو مجلس نمایندگان اردن نیز در سخنانی تاکید کرد: کاملا روشن است که دخالت‌های خارجی برای تشدید فتنه و ملتهب کردن فضا با هدف برهم زدن اوضاع صورت می‌گیرد. اما ملت اردن هوشیارتر از آن است که این تلاش‌های ناامیدانه موفق شود. دولت اردن باید به این دخالت‌ها توجه و آن‌ها را برملا کند. دولت باید فورا در افزایش قیمت‌ها بازنگری کند.

شایان ذکر است فرد مظنون به دست داشتن در عملیات قتل سرهنگ اداره امنیت عمومی اردن، در درگیری با نیرو‌های ویژه امنیتی کشته شد. این نیرو‌ها به مقر یک هسته تروریستی با اندیشه‌های تکفیری حمله کردند و چند نفر هم در این عملیات بازداشت شدند و بازجویی از آن‌ها ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار