سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صنایع بزرگ به دلیل محدودیت سوخت ناگزیر به مصرف مازوت هستند

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست کرمانشاه گفت: صنایع بزرگ به دلیل محدودیت سوخت ناگزیر به مصرف مازوت هستند، اما باید الزاماتی را رعایت کنند.

فرحناز اقبالی کلهر معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست کرمانشاه از محدودیت سوختی که در فصل سرما برای برخی صنایع ایجاد و آن‌ها را ناگزیر به استفاده از مازوت به عنوان سوخت جایگزین کرده یاد کرد و گفت : بر اساس قانون هوای پاک، مصرف مازوت الزاماتی دارد که باید رعایت شود.

وی یکی از مهمترین این الزامات را استاندارد بودن مازوت مصرفی خصوصا از نظر میزان گوگرد دانست و خاطرنشان کرد: کیفیت مازوتی که مصرف می‌شود به دلیل اثری که در آلودگی هوا ایجاد می‌کند حائز اهمیت است که بررسی و تایید استاندارد آن نیز با سازمان استاندارد و ادارات تابعه آن در هر استان است.

وی ادامه داد: البته بر اساس وضعیت کنونی کیفیت هوا، به نظر نمی‌رسد مازوت مصرفی مطابق با استاندارد‌ها باشد.

معاون محیط انسانی محیط زیست کرمانشاه یکی دیگر از الزاماتی که در زمینه مصرف مازوت وجود دارد را سیستم فیلتراسیون بر سر راه خروجی صنایع دانست که این امر نیز در برخی از صنایعی که مازوت مصرف می‌کنند رعایت نمی‌شود.

اقبالی معتقد است، مجموع این عوامل باعث شده اکنون در فصل سرما با تبعات و آلودگی هوای ناشی از مصرف مازوت مواجه باشیم که بسیاری از کلانشهر‌ها را درگیر کرده است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.