معاون محیط زیست انسانی محیط زیست استان کرمانشاه گفت : کیفیت هوای کرمانشاه از ابتدای فصل سرما در حد استاندارد بوده است.

فرحناز اقبالی کلهر معاون محیط زیست انسانی محیط زیست استان کرمانشاه گفت : کیفیت هوای استان کرمانشاه از ابتدای فصل سرد سال جاری به حد خطرناک نرسیده و تاکنون در حد استاندارد بوده است.

وی افزود: در روز‌هایی که در استان کرمانشاه بارندگی وجود ندارد ممکن است تا حدی آلودگی هوا مشاهده شود که این مقدار خارج از ظرفیت خودپالایی هوا نبوده و خطرناک نیست.

معاون محیط زیست انسانی محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: منشأ آلودگی کمی که در هوای استان کرمانشاه دیده می‌شود از منابع متحرک مانند خودرو‌ها و منابع ثابت مانند موتورخانه‌ها و برخی کارخانجات است که از سوخت مایع استفاده می‌کنند.

اقبالی کلهر خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه یکی از نیروگاه‌ها از سوخت مازوت و کارخانه سیمان و چند کارخانه دیگر از گازوئیل استفاده می‌کنند که موجب بالا رفتن اکسید‌های گوگرد در هوا می‌شود که مقدار آن در هوای کرمانشاه خطرناک نیست.

وی با اشاره به منشأ آلودگی هوا در استان کرمانشاه، بیان کرد: در استان کرمانشاه آلودگی گازی وجود ندارد و بیشترین علت آلودگی در سال مربوط به توده‌های گرد و غباری است که از خارج از کشور به استان وارد می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.