سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکاوی علل افزایش قیمت دلار؛ پروژه صهیونیست‌ها برای ادامه آشوب‌ها چیست؟

کارشناسان بنیاد دفاع از دموکراسی به بررسی نقش رژیم صهیونیستی در آشوب‌های اخیر ایران، پرداختند.  

 رژیم صهیونیستی را می‌توان به عنوان صحنه‌گردان اصلی آشوب‌های اخیر شناخت. اما سران این رژیم تلاش می‌کنند این واقعیت را به دو دلیل کتمان کنند. اول آنکه از پاسخ احتمالی ایران نسبت طراحی آشوب‌ها، به دور باشند و دوم آنکه در افکار عمومی ایران، این واقعیت که رژیم صهیونیستی پشت آشوب‌ها قرار دارد، آشکار نشود. زیرا این واقعیت منجر به تضعیف شدید و پایان آشوب‌ها خواهد شد. با این حال بررسی اندیشکده‌های رسمی و تخصصی و نظرات برخی افراد نظامی رژیم صهیونیستی، ثابت می‌کند که این رژیم اصلی‌ترین بازیگر پشت آشوب‌های اخیر است.


بیشتربخوانید


بنیاد دفاع از دموکراسی

دو نفر از کارشناسان «بنیاد دفاع از دموکراسی» به  نام‌های «ژنرال جیکوب ناگل»، مشاور امنیت ملی نتانیاهو و «مارک دوبوویتز» متخصص حوزه تحریم‌های ایران، به نقش رژیم صهیونیستی در آشوب‌های اخیر ایران، پرداختند. 

در این گزارش آمده است: اسرائیل باید ابتکار عمل را در دست بگیرد و از اعتراضات اخیر ایران به عنوان بزرگ‌ترین فرصت خود، نهایت استفاده را ببرد. «سرویس اطلاعاتی اسرائیل»، باید نوک پیکان حمله قرار گیرد و از قدرت خود برای «تضعیف شدید ایران» استفاده کند و در صورت خوش‌شانسی، به سمت فروپاشی [ایران] پیش رود. این گزارش تاکید می‌کند که «بجز سرویس اطلاعاتی اسرائیل، هیچ نهاد امنیتی دیگر، توانایی حمایت از اعتراضات ایران را ندارد».

این دو کارشناس FDD، توصیه‌های دیگری را برای رژیم صهیونیستی مطرح کردند. این توصیه‌ها عبارت‌اند از:

۱. عملیات نفوذ برای بحران ارزی

اسرائیل باید فشار اقتصادی را از طریق عملیات‌های نفوذ در ایران تشدید کند. نتیجه این عملیات‌ها باید بحران بزرگ پولی باشد. به گونه‌ای که دولت، تمام ذخایر ارزی خود را برای جبران این بجران، خرج کند. باید این پیام به ایرانیان منتقل شود که دولت، پول‌هایتان را دزدیده است و مردم ایران گمان کنند که بانک‌ها بودجه کافی برای باز پرداخت پول‌هایشان را ندارند و در نتیجه، تمام پس‌انداز خود را از بانک‌ها بیرون بکشند. این اقدامات منجر به تشدید بحران پولی در  ایران می‌شود و در نهایت، به خشمگین شدن ایرانیان از حکومت منتهی می‌گردد.

۲. ضربه به صنایع کلیدی

«سرویس اطلاعاتی اسرائیل» باید کمپینی پایدار ایجاد کند که «صنایع کلیدی ایران» را هدف قرار دهد و سپس از ده‌ها هزار ایرانی خشمگین، شامل دانش‌آموزان و معلمان، حمایت کند. با ایجاد بحران مالی و پایین آوردن ارزش ریال، هزینه حمایت از اعتراضات برای اسرائیل هم کاهش پیدا خواهد کرد.

۳. افشای اطلاعات نیروهای امنیتی و فضاسازی رسانه‌ای

اسرائیل باید اطلاعات نیروهای امنیتی ایران را منتشر کند. ارزش اطلاعاتیِ این اقدامات، می‌تواند به اعتراضات دامن بزند و اسرائیل باید خیلی از این کارها انجام دهد.

۴. آموزش سازماندهی گروه‌های آشوب

اسرائیل باید آموزش دهد که چگونه می‌توان ایرانیان معترض در گروه‌های کوچک را، در هر محله سازماندهی کرد. همچنین باید اطلاعات حرکت نیروهای امنیتی ایران را منتشر کند و در سیستم‌های فرماندهی، کنترلی و لجستیکی ایران، اختلال ایجاد کند.

۵. تمرکز بر برنامه هسته‌ای ایران، علاوه بر تمرکز بر آشوب‌ها

اسرائیل در عین حال که نباید فرصت اعتراضات را از دست دهد، باید راهبردهای خود را برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران، پیش ببرد و با بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای، مقابله کند.

موسسه خاورمیانه

«موسسه خاورمیانه» (MEI) واقع در واشنگتن دی.سی، در حوزه مسائل غرب آسیا فعالیت دارد. با مطالعه مطالب این موسسه، متوجه می‌شوید که تا چه حد طرفدار رژیم صهیونییستی بوده و از آن دفاع می‌کند. این موسسه، در یکی از گزارش‌های خود به نقش رژیم صهیونیستی در آشوب‌های اخیر پرداخت.در ابتدای این گزارش آمده است، اینکه سرویس اطلاعات اسرائیل، مغز متفکر اعتراضات اخیر هست، اتهامی بدون مدرک است و هیچ سرویس اطلاعاتی نمی‌تواند این آشوب‌ها را سازماندهی کند.

موسسه خاورمیانه، در عین حال که دخالت در آغاز آشوب‌ها را انکار می‌کند؛ می‌گوید «اگرچه حملات سایبری و اقدامات تروریستی از سوی اسرائیل، ابزارهای موثری در بی‌ثبات کردن داخل ایران هستند؛ اعتراضات داخلی هم یک راه ساده، در دسترس و قدرتمند برای بی ثبات کردن راهبردهای ایران است».

در ادامه این گزارش آمده است، اسرائیل در ۱ نوامبر، پنمین دوره انتخابات خود را در طی ۴ سال برگزار کرد؛ [که نشان دهنده اختلاف و بی‌ثباتی شدید در اسرائیل است] اما در مورد حمایت از اعتراضات ایران، در سراسر طیف‌های سیاسی اسرائیل، اتفاق نظر وجود دارد و از زمان آغاز اعتراضات، راهبرد دیپلماسی عمومی رژیم صهیونیستی در قبال ایران با هدف اثر گذاری مستقیم بر تمام  لایه‌های جامعه ایران، افزایش چشم‌گیری داشت. افزایشی که تاکنون مشابه آن وجود نداشته است.

در ادامه این گزارش آمده است که دامن زدن به ترس از برنامه هسته‌ای ایران در میان اسرائیلی‌ها،، سنگ بنای تصدی هر نخست‌وزیر در اسرائیل است.

دیوید مناشری، استاد دانشگاه و مدیر گروه مطالعات ایران در دانشگاه تل‌آویو، در خصوص حمایت بیش از حد رژیم صهیونیستی از اعتراضات اخیر هشدار داده و گفته است، «این حمایت می‌تواند مانند شمشمیر دولبه عمل کند و نتیجه عکس د اشته باشد. زیرا این کار به روایت ایران از اینکه اسرائیل و آمریکا پشت سر این اعتراضات قرار دارند، کمک می‌کند». به عبارتی دیگر، اسرائیل می‌داند که چهره خوبی در میان افکار عمومی ایران ندارد و اگر حمایت‌های رژیم صهیونیستی از آشوب‌ها، بیش از این علنی شود، منجر به کاهش آشوب خیابانی خواهد شد.

موسسه خاورمیانه تصریح کرد که هدف حمایت‌های اسرائیل از اعتراضات ایران، دو موضوع است. اول اینکه بگوید دشمن اصلی اسرائیل و ایران، دین اسلام است و دوم اینکه روابط ایران و اسرائیل در سیاست خارجی، تغییر کند.

مجله «+۹۷۲»

«اورلی نوی»، فعال سیاسی صهیونیست و حاضر در سرزمین‌های اشغالی، در گزارشی در مجله «+۹۷۲» به جایگاه حمایت رژیم صهیونیستی از جنبش «زن، زندگی، آزادی»، پرداخت. او که خود از مخالفین جمهوری  اسلامی ایران است، معتقد بود که این حمایت اسرائیل، اقدامی ریاکارانه بوده و آزادی چیزی نیست که اسرائیلی‌ها به دنبال آن باشند.  

به عقیده اورلی نوی، حمایت اسرائیل از اعتراضات ایران به این گونه است که «افسران ارتش اسرائیل، مشغول ظلم، ستمِ خشونت آمیز و جنایتکارانه نسبت به مردمی [فلسطین] هستند و می‌خواهند با یک کلیک، جایگاه خود را در میان آزادی‌خواهان جهان، نشان دهند». اورلی این حمایت را صرفا برای سفید کردن جنایات اسرائیل می‌داند.

او از اسرائیلی ها می‌پرسد که «آیا ساکنان غزه، کمتر از ساکنان تهران مستحق آزادی هستند؟» آیا جان امدادگر زن، «رزان النجار» که در جریان تظاهرات غزه به ضرب گلوله [اسرائیلی] کشته شد، اهمیت کمتری نسبت به جان مهسا امینی داشت؟ او می‌گوید که اسرائیل، تظاهرات «غیرخشونت آمیز» در غزه را «تهدیدی» برای موجودیت خود می‌داند و هرگونه «دعوت به آزادی»، به عنوان عاملی برای «تضعیف اسرائیل»، قلمداد می‌شود. چنین رژیمی نمی‌تواند حامی اعتراض در ایران باشد.

اورلی نوی اشاره می‌کند که «شارن هاسکل»، نماینده زن یکی از احزاب اسرائیل که از الحاق کرانه باختری و «سرکوب آزادی فلسطینیان» حمایت کرده بود، چگونه می‌تواند با کوتاه کردن موهایش، خود را حامی آزادی زنان ایران نشان دهد؟ اورلی تصریح می‌کند که این نوع حمایت، «بیش از هر چیز، تف کردن به صورت هر زنی در خیابان‌های ایران است».

نیو عرب

دکتر عماد موسی، پژوهشگر حوزه اسرائیل در «نیو عرب» نوشته است که حمایت اسرائیل از زنان ایرانی در عین حال که زنان فلسطینی را از حقوق اولیه خود [حق زندگی] محروم می‌کند، یک تناقض و ریاکاری است. او می‌گوید که اسرائیل به ارائه چهره‌ای مثبت از خود در جامعه بین‌الملل نیاز دارد و یکی از راه‌های آن، حمایت از تجمعات با شعار آزادی است. در این سناریو، می‌توان در عین حال که در داخل مرتکب ظلم می‌شود، در خارج خود را آزادی‌خواه نشان دهد.

منبع: فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۷
در انتظار بررسی: ۰
U-238
۱۵:۰۴ ۰۱ دی ۱۴۰۱
مال مسلمان خون مسلمان. تمام مسببین افزایش قیمت دلار در بازار خائن به وطن و هموطنان ما هستند. مال مردم خوری عاقبتی نداره. مال حرام خوری کسی رو عاقبت بخیر نمیکنه. شاید ثروتمند یا مشهور یا هر عنوان دیگری که روش بزاریم بشه ولی عاقبت بخیری توش نیست که نیست. شهید طیب حاج رضایی نور چشم دربار همایونی بود ولی یوسف نفروخت. وگرنه میتونست اوناسیس ایران باشه یا حتی به ترامپ هم تنه بزنه. ولی عاقل آنست که اندیشه کند پایان را. تا کمتر از پانزده سال دیگه ورق برمی گرده و تمام این بساط تحریم و تورمات جمع میشه. آخه مگه میز قماره که یه شبه طرف پولدار بشه؟ یکی از گرسنگی میمیره یکی هم از سر سیری دست به خودکشی میزنه چون چیزی وجود نداره تا ارضاش کنه. آخه همه راه ها رو رفته و دیگه به پوچی رسیده. قیمت دلار رو وزیر اقتصاد تعیین میکنه یا یه رهگذر کیف سر دوش دار تو خیابونای صرافی ها؟ یه زمانی کسی به پول فک نمیکرد. همه دنبال پاسپورت و ویزا بودن برن خارج که کشته نشن. حالا هم که میخان بیان رئیس جمهور زن واسمون بگیرن. جل الخالق !! اینا بلوریان که گاو مش حسنو دزیدن؟ آخه این مش حسن چه هیزم تری به کی فروخته بود؟ میرفتیم جبهه میگفتن شما میخاید ایران رو دمبرش کنین. حالا باز هم میگن کار خودتونه!! چیزی هم نماسیده فقط چشممون رو از کاسه در آوردن. اردوگاه هم ولمون نمیکردن. میگفتن میخایم شما رو آزاد! کنیم. میگفتم بابا! من میخام برم ایران منو اعدام! کنن اصلا. میگفتن مگه ما هموطن خودمونو ول میکنیم تا دژخیم! ان اونا رو اعدام! کنن؟ حالا عراق و فرانسه و آلبانی آباد شده دیگه نوبت ایرانه نوبتی هم که باشه. ولی من نمیدونم چرا ریشم سفید شد ولی اعدام نشدم؟ اکراین انقلاب نارنجی کرد و اشغال شد. اگر اکراین انقلاب اسلامی کرده بود اشغال میشد؟ ببین کار به کجا رسیده که زلنسکی کینه ایران به دلش نشسته!! چیکارت داریم مگه ما؟ اصلا نگاه نمیکنه ببینه یمن توپ تکانش نداده. و علتش چیه؟ ما تا دشمن مشترک داریم هیچ کس نمیتونه به ما غلبه کنه. اینو اون احمقا نمیفهمن. شاید اگر تمام دشمنای ما بمیرن ما با هم یه کمی مشکل پیدا کنیم. وگرنه همینه که هست.
ناشناس
۰۱:۰۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
همش تقصیر ایسراییل و امریکا جینایت کاره
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
خوشا دردی که درمانش تو باشی

خوشا راهی که پایانش تو باشی

خوشا آن دل که دلدارش تو باشی

خوشا جانی که جانانش تو باشی

خوشی و خرمی و کامرانی

کسی دارد که خواهانش تو باشی

چه خوش باشد دل امیدواری

که امید دل و جانش تو باشی

عراقی
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
شعار همیشگی ما تا ابد
مرگ بر آمریکا و اسرائیل و دنباله روانشان والسلام
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
خانه و خودرو و ازدواج و خیلی چیزها برای خیلی ها آرزو شد.کمی با نگاه کردن به کشورهای همسایه به رگ غیرتتان بر بخورد .حواستان هست عراق که درگیر صدام و آمریکا و داعش بود رکورد دار رشد اقتصادی در منطقه شده؟!!!برخی از نسل ها مثل شصت سوختن باشد به درک.حداقل به فکر ۸۰ و ۹۰ دی ها باشید
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
شاعر میگه آنکس که نداند و نخواهد که بداند بدرد لای جرز میخوره
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
عجب منم دنبال دلیلش بودم ، پس اسرائیل بود چقد بدی تو اسرائیل ولی خوب خیالم راحت شد
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
خدا را شکر شما هیچ تقصیر و مسئولیتی نداریدمدیران ما فقط اسم مدیر دارن در حقیقت اون طرفی ها همیشه مسئول بد بختی. ما هستند و احتمالا مدیریت مدیران ما در دست اونا هست
ایرانی
۲۰:۰۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
اگه دشمن نباشه همه بدبختیهارو مسئولین باید به عهده بگیرن .
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
تدبیرتون رو برم دستگاههای عابر بانک پول ندارند کنترل نقدینگی ههههه
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
نهایتا بخاطر هارت و‌پورت و ادعاتون اسرائیل یکم نگران اراضی خودش باشه
وگرنه از لحاظ سیاست و اقتصاد هیچ حرفی برا گفتن ندارین
نکنه دلار سکه ۲۰ میلیونی دشمن ترسونده یا پژو پارس و کوئیک یا نه هجوم همه پزشکان و‌نخبگان به داخل کشور یا گردشگریتون یا بانکداری اعجاب برانگیزتون و....
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
شما چی دارین که اینقدر فکر دشمن مشغول کردین ؟ دستاوردتون چی بود ؟ موشک دستاورد نیست فقط برای دفاع کشوره نه رفاه کشور
چرا دشمن به ترکیه عربستان و امارات و ازبکستان کار نداره ؟
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
دوره انداختن گردن دشمن و پنهان شدن پشتش تمام شد دیگه کارایی نداره
یه موقعی بااین حرفها عده مردم ساده باورشون میشد الان دیگه نمیشه
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
تا بهانه نباشد مردم بیکار نیستند اعتراض کنند وضعیت قیمت کالا و مسکن و خودرو و اینترنتو....
هر وقت خاضعانه تقصیرات پذیرفتین شفاف اعلام کردین و گردن اینو اون ننداختین تازه میشه گفت این عقب گرد کشور متوقف بشه
اگه رژیم صیهونیستی اینقدر قدرت داره پس شما چکاره اید فقط یه امنیت بود که اونم دیگه نمیتونین
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
کاملا نمایان است که دست پست فطرتهایی پشت این مشکلات ایران هست که ارزوشون به زمین زدن ایرانی است ولی کوررر خواندند از گشنگی کسی نمیمیرد ولی ذلت بدتر از مردن است پس ایستاده ایم تاااا ظهور اقامون مهدی موعود واین انقلاب بدست ایشان میرسد
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
بنظرم ایران بجا هزینه کردن در موارد نظامی پول یسالش رو بزاره برا برهم زدن نظم ارزیه جهانی برا ضربه به دلار و اسرائیل
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
عقل فندقی یکم فکر کن آخه
بازنشسته
۱۸:۱۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
مردم آگاه شدن و عوامفریبی جواب نمیده . بی کفایتی مدیران افتصادی دولت را گردن کشورهای دیگر انداختن فرار رویه جلو دولت در این شرایط بد اقتصادی است .
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
چی بود ایران قوی پس! شما فقط حرف می زنید
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
همش دست مسئولین بی تدبیره، اینقدر نگین کار این و اونه
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
به خدا باید توکل کرد...بیشتر باید کرد
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
انها فقط یک مشت مو به نام آزادی زنان مسلمان هزینه می کنند و زنان مسلمان بایدجانهای زیادی را خرج رهایی از چنگال استثمار آنها بکنند!!!!
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
مسئولین کجایید نکنه در تدارکات وسایل شب یلدا خونتون هستین؟؟؟ به پیغمبر دیگه نمی کشیم..چقدر گرونی؟؟؟
نه ماشین دارم نه خونه!! مستاجرم ،دستمزدم دیگه کفاف خرج خوراک و زندگییم نمیده!!! آرزو دارم یکماه ته حسابم یک میلیون واسم بمونه...
پیشاپیش با رهن و اجاره سال دیگه باید با چهار تاقاشق و قابلمه و زن کف خیابون بخوابم!!
والا اینهمه ظلم و ستم دیگه حق ما بدبختا نیست!!!
تا کی آخه؟؟؟؟
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
به خدا پناه ببر که جز او پناهنده‌ی واقعی دیگری وجود ندارد
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
خوبه پیشرفت کردید
از جمشید بسم الله و سلطان سازی رسیدید به اسرائیل
موندم بعد اسرائیل می خواید تقصیر کی بندازید بی عرضگیتون تو اداره کشور و اقتصاد رو
ناشناس
۰۷:۲۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
برمنبر برو ،وهمه چیز را گردن خدا بیانداز،
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
اسرائيلي که با یک سطل آب میخواست از بین بر ه به گفته خود شما ببین چه بلای سرتون آورده
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
قرار بود همه مسلمانان یک سطل بریزند ولی متحد نیستند
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
چرا بی لیاقتی و بی عرضه گی مسئولان را به پای این و آن می نویسید.
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
شماها که میگفتید امریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمیتونن بکنن پس چی شد؟ دولت واسه کسری بودجه ش دلار رو گرون میکنه به اسرائیل چه آخه؟ چرا بی لیاقتیاتونو میندازید گردن دشمن فرضی؟
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
همینکه الان هستیم و علی رغم همه شیطنت ها اینقدر پیشرفت کرده ایم یعنی آمریکا نتوانسته غلطی بکند
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
دستگاه های عابربانک پول ندارند
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
کنترل نقدینگی رو برم هههههه
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
مشکلات اقتصادی واقعیتی انکارناپذیر در ایران است اما اگه دستهای پنهان دشمنان را نادیده بگیریم و همه تقصیرها را گردن مسئولین بیندازیم غیر منصفانه است.
در اروپا و آمریکا هم که تحت فشار تحریمی و سیاسی نیستند مشکلات اقتصادی هست.... اما مشکلات ایران توسط رسانه های دنیا ضریب میخوره و بزرگنمائی میشه.
لعنت بر اسرائیل
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
کجا زندگی میکنی تو انگار جیبت خوب پر کردن،، هرجای دنیا اگه تورم روزانه اینجوری بود تا حالا هزاران انقلاب میشد
شهاب
۱۸:۵۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
آمریکا و اروپا بعد از ده ها سال تورم تک رقمی و اکثرا زیر ۵ درصد، یکی دو سال تورم نزدیک ده و کمی بالاتر رفته، درحالیکه ما تقریبا ۴ دهه هست که تورم دورقمی داریم.
رها
۱۴:۳۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
آقایان ناسپاسی نکنید .
اگر این دشمن فرضی نداشتید این همه پیشرفت خارق العاده درزمینه تولید مسکن ، اتومبیل ، هواپیما ، مترو ، موشک ، بنزین و... در کشور اتفاق نمی افتاد .
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
خود بانک مرکزی می گه ۳۰۰ همت کسری بودجه داریم شما می گید اسرائیل ؟ مردم را گیر آوردید ؟
اهالی بره ره
۱۴:۱۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
افزایش قیمت دلار و سکه :
فروش اوراق دلار و سکه توسط آقای صالح آبادی !!
افزایش اتومبیل :
فروش اتومبیل توسط بورس کالا .
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
اونا مقصرند می گویید که دشمن ،چرا مسئولین که دوست اند ،فکری به حال این تورم نمی کنند ،کاش هر کس مسئولیت کار خودش را می پذیرفت
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
خدا رو شکر. الان که فهمیدم عامل گرانی دشمنه تحملش برام راحت تر شده.
خدا رو ششششششششششششششششکر.
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
خاک بر آن آزادی که رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی منادی آن باشد و بخواهد برای ملتی به ارمغان آورد .
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
این منفی دهندگان کی هستند؟!!

ننگ بر اسرائیل و اسرائیل دوستان.

تف بر شرفتان.
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
منفی دهندگان اونا هستن که منفی میدن ب ادم حرفت مفت زن، تف ب شرف نداشته خودت که این همه ادم فقیر و بدبخت نمیبینی
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
منفی دهندگان اسرائیلی هستن
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
چرا قیمه ها رو می‌ریزی تو ماستا
مشکل هست اما اسرائیل از اول با ایران و ایرانی دشمن بود
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
عجب پس این وضع فاجعه بار تورم و اقتصاد و معیشت مردم هم دست دشمن و اسرائیل و آمرکا بوده ما نمیدونستیم
خدا رو شکر تمامی مسئولین ما در حال انجام وظیفه و پیگیری هستند و به قول جناب رئیسی به پیشرفت ما حسودی میکنند
درست هم میکن اینکه طی یک ماه خودرو و ارابه های مرگ داخلی تا صد میلیون افرایش قیمت داشته و اون وزیر به اصطلاح صمت حتی به روی خودش هم نمیاره
آقای رییسی دم گل کاشتی سید جان دم شما گرم که به تک تک وعده ها و حرف هایی که زدی عمل کردی آقاجان
علی
۱۲:۴۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
خوبه این آمریکا واسرائیل هست واگرنه کی می خواست اینارو گردن بگیره
سیامک
۱۲:۳۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
دشمن باید هم دشمنی بکنه
حداقل انتظار از آقایان مسئول هم این است که خیلی زیاد سوتی ندید. همین
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
کاسب اصلی افزایش قیمت دلار معلومه کیه. این اراجیف رو تحویل ملت ندید. موضوع بورس که یادتون نرفت هنوز؟
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
آره ما هر چی می کشیم از آمریکا و اسرائیل هست وگرنه داخلیا که همه متخصص و کاربلدن
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
بازم اینا ماشین تبلیغاتی خودشون را برای منحرف کردن ذهن ها از ساختار غلط تصمیم‌گیری و عملکردی روشن کردند،
حالا دیگه اسرائیل مسئول گرونی دلار شد ؟
وحید مظلومین که عامل گرونی سکه بود اعدام شد قیمت طلا درست شد؟
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
تو عراق جنگه هر قسمتش دست یکیه تورم و دلار بالا نمیره چون الکی پول چاپ نمیکنن این چرت و پرتا چیه میگین ؟؟؟ قیمت دلار همش به عملکرد نظام مربوطه
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
عراق تحریم نیست
جوان خسته
۱۲:۰۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
همین عراق نفری میلیون تومن داره یارانه میده کجای کاری حاجی
افشین
۱۲:۴۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
آقا همه اینا درست اما تحریم درکنار سو مدیریت و دشمنی حداقل ۳۰تا کشور باما یه مشت ملت احمق داخلی وخارج نشین درکنار هم شده وضعیت موجود گربه محض رضای خدا موش نمیگیره همه این کشورهایی که از نابودی ایران به هر شکل ممکن حمایت میکنم فقط به خاطر منافع خودشونه نه ایرانی برا دست رسی به انرژی ارزان ومفد تا مشکلاتشون تواین حوضه حل بشه برا مهار چین و روسیه مردم خودشون از مسولیت دزدترند به هم رحم نمیکنن اونوقت میگن فلانی دزدیده کلکسیونه اسب داره کلکسیونه یابو داره ازین چرت وپرتا از خودمون شروع کنیم حقوق یکدیگر و رعایت کنیم با این شعارهای بیخود زن زندگی...فقط به نفع آقایونه وحال میکنن وبازنده خود زن
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
اق میرزا
شما عراق را که ازطرف امریکا اسرائیل و غرب کشوردوست و متحد تلقی میشود با ایران مقایسه میکنید؟ ایران به عنوان کشوری مستقل متحد و قدرتمند خلیج فارس سالهای سال است که تحریم و تحت انواع فشارهای ممکن سیاسی اقتصادی اجتماعی اغتشاش نظامی و ترورغرب به راس امریکا اسرائیل بوده و هست. هدف اساسی این فشارها تضعیف تشدید هرج مرج و نامنی داخلی در تبدیل ایران به حالت افتضاح سوریه عراق و لیبی است. حمایت گسترده اطلاعاتی تشکیلاتی ونظامی غرب از اغتشاشات درگیری ها و گروه های مزدور کرد تجزیه طلب در راستای همین سناریوی سیا موساد دراین تبدیل هست. اگرهرکشوردیگری تحت چنین تحریم ها و فشارها میبود تا حالا نه تنها متلاشی بلکه تجزیه شده وتبدیل به پایتخت داعشی ها شده بود. تورم گرانی سرسام اور گریبانگیر همه کشورهای مدعی دمکراسی کاذب و پوچ غرب هم شده است.
زنده باد ایران مقتدرصلح دوست و متحد
مرگ بر مزدوران تجزیه طلب امریکا و اسرائیل