سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبردار کسبه بازار استان یزد در دام قانون افتاد

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: فرد کلاهبردار که با ارائه رسید جعلی و دریافت کالا یا خدمات اقدام به کلاهبرداری از کسبه بازار کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: تعدادی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی در مورد شخصی ناشناس که به مغازه شخصی مراجعه و پس از خرید، مبلغ پرداختی را در یک رسید اینترنت بانک با عنوان تراکنش موفق نشان داده و محصول و یا خدمات را دریافت کرده بود، به پلیس فتا مراجعه کردند.

او بیان کرد: متهم پس از خرید رسید انتقال وجه را نمایش داده بود و صاحب مغازه نیز به این فرد اعتماد کرده که بعد از چند ساعت متوجه شده مبلغی به حساب واریز نشده و رسید ارائه شده جعلی است.

ابوطالبی افزود: با اقدامات فنی و پلیسی متهم پرونده که اقدام به ارائه رسید جعلی به فروشندگان کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان یزد ادامه داد: متهم پس از مواجه با مستندات، به جرم خود اعتراف کرد که این فرد به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

ابوطالبی تصریح کرد: فروشندگان تراکنش‌های روزانه را با دستگاه pos انجام دهند و درصورتی که مشتری کارت بانکی خود را به همراه ندارد، پیامک بانکی خود را چک کنند و پس از اطمینان از واریز وجه محصول خریداری شده را تحویل دهند.

او گفت: پلیس فتا شبانه‌روز در خدمت شهروندان است و با رصد و پایش فضای مجازی به دنبال برقراری امنیت سایبری مردم است.

رئیس پلیس فتا استان یزد بیان کرد: مردم هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری اطلاع دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.