سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پهلوانی از خراسان رستم وار در هند گرز به دست می‌گیرد

میرزاپور کشتی گیر خراسانی چندین بار در مسابقات کشتی محلی هندوستان گرز رستم را از آن خود کرد.

احمد میرزاپور ، قهرمان کشتی‌های سنتی ایران و جهان درباره عملکردش در سال‌های گذشته گفت: هندی‌ها برای کشتی سنتی خودشان ارزش زیادی قائل هستند و همین امر باعث شد که من در لیگ کشتی سنتی هند شرکت کرده و تا به اینجای کار ۱۲ مرتبه جایزه نمادین این مسابقات که گرز رستم است را از آن خود کنم.

او  افزود: این مسابقات در وزن آزاد یا همان سنگین وزن برگزار می‌شود و مردم هندوستان استقبال زیادی از این رشته سنتی خودشان دارند.

این ورزشکار  ادامه داد: من در کشتی سنتی کشور ترکیه موسوم به کشتی روغنی هم دو بار توانستم عنوان قهرمانی را کسب کنم.

 میرزاپور بیان کرد: در کشتی زورخانه‌ای نیز در سال ۹۲ صاحب بازوبند پهلوانی کشور شدم و مدتی از این مسابقات به دور بودم می‌خواهم بار دیگر در این رقابت‌ها شرکت کنم و برای خراسان افتخارآفرین باشم.

او با اشاره به اینکه مردمان هند علاقه زیادی به رستم دستان پهلوان حماسی شاهنامه فردوسی ایران دارند تصریح کرد: احتمال می‌دهم به علت ورود نادرشاه افشار به هند فرهنگ ایرانی و پهلوانی وارد این شبه قاره شده است.

این کشتی گیر با بیان اینکه در رشته سرکل کبدی هم دو برنز جهانی در کارنامه خود دارد، اظهار کرد: من در مسابقات کشوری کشتی چوخه که ورزش نیاکان ما در خراسان بزرگ محسوب میشود، پارسال و امسال قهرمان و صاحب شال طلایی شدم و از این بابت خرسند هستم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
دمت گرم پهلوان بهامیدخدامدال المپیک طلابگیری
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
دمتگرم ایکاش صدا سیما این فیلم های بچه های عزیز مان در مسابقات که برنده می شوند را در شبکه های داخلی پخش کنند برادر موفق باشی