سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

 ارائه خدمات «مادر و کودک» در حرم رضوی

خدمات «مادر و کودک» به زائران دارای فرزندان خردسال در حرم رضوی ارائه می‌شود.

بنابر اعلام آستان قدس رضوی، با توجه به حضور زائران در حرم رضوی که با   فرزندان خردسال خود به زیارت مشرف می‌شوند، آستان قدس رضوی در سه دفتر به طور شبانه روزی به این زائران خدماتی همچون امکان استراحت و شیردهی به کودک، تعویض لباس، تعویض پوشک کودک و اهدای بسته‌های متبرک ارائه می‌دهد.

این خدمات در سه دفتر شبانه‌روزی بخش پیداشدگان و رسیدگی به امور گمشدگان حرم مطهر واقع در صحن‌های کوثر، شیخ طوسی و همچنین باب الرضا (ع)، به مادران و کودکان زائر و مجاور ارائه می‌شود.

دفاتری امن برای کودکان گمشده

براساس این گزارش کودکانی هم که ممکن است حین حضور در صحن‌ها و رواق‌های وسیع حرم مطهر، والدین خود را گم کنند می‌توانند به دفاتر شبانه‌روزی بخش پیداشدگان و رسیدگی به امور گمشدگان حرم مطهر مراجعه کنند.

با توجه به گستردگی بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) در صحن‌ها و رواق‌های مختلف، آشنایی نداشتن کامل با ورودی‌ها و خروجی‌ها و ازدیاد جمعیت در مناسبت‌ها این اتفاق ممکن است برای مادربزرگ‌های سالخورده نیز روی دهد از این رو مادربزرگ‌ها هم در صورت گم کردن اعضای خانواده خود می‌توانند به این دفاتر شبانه‌روزی مراجعه کنند.

هم اکنون ۸ دفتر زیر نظر این بخش در صحن‌های آزادی، کوثر، قدس، رواق‌های دارالحجه و حضرت زهرا (س)، رینگ شیخ طوسی، طبرسی و همچنین باب الرضا (ع)، فعالیت می‌کند.

همه این دفاتر با سیستم شبکه به یکدیگر متصل است و زائران گم شده امکان ثبت پیام برای همراهان خود، انجام تماس تلفنی با اقوام و نزدیکان‌شان و همچنین شارژ تلفن همراه خود را در آن‌ها دارند.

جمعی از بانوان خادمیار که به زبان‌های عربی و انگلیسی هم مسلط هستند برای ارائه خدمات به زائران خارجی، در نوبت‌های مختلف در این دفاتر حضور دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.