سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش کشف مواد مخدر در قزوین

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین از کاهش ۲۵ در صدی کشف مواد مخدر در استان خبر داد .

سرهنگ فرهاد علی بیگی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در شورای مبارزه با مواد مخدر استان گفت: به علت دستگیری سرشاخه‌های اصلی قاچاق مواد مخدر در استان، در ۹ ماهه ازابتدای سال، کشف مواد مخدر نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: عمده سرشاخه های اصلی قاچاقچیان در زندان به سر می‌برند و به همین دلیل میزان کشفیات موادمخدر در استان کاهش یافته است.

سرهنگ فرهاد علی بیگی اعلام کرد: از ابتدای ماه تاکنون ۱۳۱ قاچاقچی ۱۵۷ توزیع کننده ۳۱۰ نفر نگهداری کننده و ۳۴۸ معتاد متجاهر دستگیر شده اند. همچنین ۶۹۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

وی افزود: ۹۶۴ قاچاقچی با بیش از ۹۰۰ کیلوگرم مواد در ۹ ماهه امسال کشف شد که ۵۱ متهم زن بودند.

این مسئول گفت: با راه اندازی مراکز ترک اعتیاد اجباری ماده ۱۶ میزان بازداشت معتادان متجاهر افزایش یافته است.

سرهنگ علی بیگی بیان کرد: با اشراف اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر ۳۵ مورد از کشفیات مواد مخدر استان قزوین در استان‌های دیگر انجام شده است.

وی بیان کرد: هزار و ۵۴۹ طرح در مناطق آلوده استان اجرا شد و در آن‌ها یک تن و ۸۵۵ کیلوگرم موادمخدر کشف و تعداد زیادی قاچاقچی بازداشت شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۱ دستگاه موتورسیکلت حامل موادمخدر توقیف شدند و ۴۱۰۰ فقره پرونده قضایی موادمخدر از ابتدای امسال تشکیل شده است.

دبیر جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر استان هم در این نشست گفت: استان قزوین چهارمین استانی بود که پیشنهاد تشکیل مجمع خیران مبارزه با مواد مخدر را ارائه کرد و ۱۵۰ نفر از خیران استان شناسایی شدند.

سید جمال حسینی افزود: با توجه به دسترسی آسان به موادمخدر، فراجا موظف شد با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان، روش‌های جدید برای مقابله با توزیع و فروشندگان موادمخدر را اجرا کند. کاهش ۲۵ در صدی کشف مواد مخدر در استان قزوین

جانشین فرماندهی انتظامی استان هم گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد از جرایم استان به موضوع مواد مخدر اختصاص دارد و حتی در اغتشاشات اخیر افرادی بازداست شدند که یا سابقه مصرف مواد مخدر داشتند و یا قبل از حضور در اغتشاشات، موادمخدر مصرف کرده بودند.

سرهنگ عبدالملکی، گفت: برخی از دستگاه‌های اجرایی، از اجرای مصوبات ستاد مبارزه با مواد مخدر سرباز می‌زنند و نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌ها برای برخورد جدی با قاچاق موادمخدر هستیم تا فرزندانمان درگیر معضل خانمان سوز اعتیاد نشوند.

وی تاکید کرد: برخی از مصوبات کمیته مبارزه با موادمخدر قدرت اجرایی ندارد و نیازمند بازبینی نحوه اجرای این قوانین هستیم.

اعلایی، استاندار هم گفت: برای شروع فرایند برخورد جدی با معتادان متجاهر و برخورد با توسعه مواد مخدر، کمپ ماده ۱۶ راه اندازی شد و در یک سال اخیر با همکاری هلال احمر، بهزیستی، دادگستری، فراجا و ... اقدامات خوبی انجام شد.

اعلایی افزود: یکی از نقایص استان در مورد نبود کمپ ماده ۱۶ حل و فصل شد و معتادانی از سطح شهر‌ها جمع آوری و داخل کمپ‌ها نگهداری می‌شوند. امیدواریم معتادی در شهر‌ها وجود نداشته باشد که نیازمند تاسیس مراکز بازپروری باشیم.
وی ادامه داد: بودجه مورد نیاز مراکز ماده ۱۶ تامین شود و در کنار آن از ظرفیت خیران و حتی پزشکان جهادی در راستای مردمی ستزی دولت برای بهبود معتادان در مراکز ماده ۱۶ استفاده شود.
استاندار تاکید کرد: موضوع ملاقات با معتادان تحت درمان از دادستانی و دستگاه قضایی استعلام شود تا شاهد جلوگیری از ورود موادمخدر به کمپ‌ها و بهبود معتادان متجاهر باشیم.
اعلایی اذعان کرد: اقدامات صورت گرفته در استان برای کاهش مصرف مواد مخدر کافی نیست و نیازمند همکاری همه جانبه همه دستگاه‌ها هستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.