سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراگیری استفاده نکردن ازکارتخوان ، دردسری جدید برای خریداران

استفاده نکردن برخی از فروشگاه‌ها از دستگاه کارتخوان و درخواست پول نقد و یا انجام عملیات کارت به کارت موضوعی است که مردم از آن گله مندند.

قبلا برخی از مطب پزشکان از کارتخوان استفاده نمی‌کردند و درخواست پول نقد را داشتند، اما این روز‌ها، استفاده نکردن از دستگاه کارت خوان بسیار فراگیر شده است و اکثر کسب و کار‌ها از روش کارت به کارت استفاده می‌کنند.

روش کارت به کارت و یا استفاده از پول نقد در کسب و کارها، علاوه بر اینکه خلاف قانون است بلکه زحمتی مضاعف برای مردم ایجاد می‌کند.

فردی در تماس با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در روز‌های اخیر به هر فروشگاهی که مراجعه و خرید کردم از من خواسته شد مبلغ را کارت به کارت کنم آن هم به حساب یکی از بستگان فروشنده.

برخی از شهروندان می‌گویند: برخی از صنوف از کارتخوان بانکی استفاده نمی‌کنند و می‌گویند دستگاه خراب است.

خانمی گفت: در مراجعه به مطب پزشک متخصص، کارت بانکی ارائه کردم، اما منشی پزشک با بیان اینکه کارت خوان نداریم از من درخواست از انتقال با کارت را کرد.

حاجی مشهدی مدیرکل امور مالیاتی گلستان در این باره گفت:در این مورد جلساتی را با حضور مراجع نظارتی برگزار کردیم و همچنین همکاران ما در قسمت بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی، با توجه به گزارشات واصله از سوی مردم در ساعات اداری و خارج از ساعات اداری بازدید‌های خود را از صنوف مختلف انجام می‌دهند.

او ادامه داد:درصورت مشاهده موارد مشکوک به فرار مالیاتی در گام اول شخص مشکوک به فرار مالیاتی فراخوان شده و موارد قانونی به وی تذکر داده می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان افزود:در صورت تکرار تخلف و تمکین نکردن از قانون، به مراجع نظارتی معرفی می‌شوند.

او توصیه کرد: اگر فردی در مراجعه به مرکزی، کارت بانکی ارائه کرد، ولی آن مرکز از استفاده کارت‌خوان امتناع کرد و از او درخواست انتقال با کارت را داشت، می‌تواند این موضوع را به سازمان امور مالیاتی اعلام کند.

حاجی مشهدی گفت: همچنین افراد می‌توانند از طریق سرشماره ۱۵۲۶ موارد فرار مالیاتی را گزارش دهند.

او می‌گوید: اگر برخی از صاحبان مشاغل، دستگاه‌های کارت‌خوان را به پرونده‌های مالیاتی خود متصل نکنند و پرداخت‌ها در محل دیگری انجام شود سازمان امور مالیاتی، جریمه‌های غیر قابل بخشش برای این عده از مودیان در نظر می‌گیرد.

حاجی مشهدی افزود: این موضوع، یکی از مصادیق جرم مالیاتی خواهد بود.

اوگفت: همچنین کارت به کارت و یا درخواست وجه نقد و عدم استفاده از دستگاه پذیرنده بانکی نیز از مصادیق فرار مالیاتی است.

او با بیان اینکه این گروه از مودیان علاوه براینکه در بازدید‌های میدانی شناسایی می‌شوند و سیستم بانکی نیز گردش حساب آنان را به سازمان امور مالیاتی گزارش می‌دهد.

او افزود: کسانی که از ارائه خوداظهاری مالیاتی خودداری می‌کنند سیستم بانکی با شناسایی تراکنش‌های مشکوک راه فرار مالیاتی را بر روی افراد می‌بندد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.