سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محرومیت کهگیلویه و بویراحمد از مرکز هسته‌ای و رادیوتراپی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که از داشتن مرکز هسته‌ای و رادیوتراپی محروم است.

محمود شهامت با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که تعداد تخت‌های ویژه اش نسبت به جمعیتش نصف است، گفت: این استان باید یک هزار و ۹۰۰ تخت داشته باشد، اما هم اکنون یک هزار و ۱۰۰ تخت بدون حتی یک تخت بخش خصوصی دارد.

او با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که وضعیت بیمارستان‌های آن از لحاظ فضای فیزیکی وضعیت جبران ناپذیری است، افزود: بیمارستان‌های این استان فرسوده بوده و با مشکل سیستم سرمایشی و گرمایشی مواجه هستند.

شهامت با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد بالاترین ارجاع‌های بیمار به سایر استان‌های همجوار را به علت کمبود وسایل پاراکلینیکی در سطح کشور دارد، ادامه داد: برای اضافه کردن یک تخت ویژه در استان اعتبار ۲ میلیارد تومانی نیاز است.

این مقام مسئول بزرگترین آسیب مردم این استان را از حوزه نفت و گاز در زمینه سلامت عنوان کرد و ادامه داد: بخش بهداشت و درمان هیچگونه اعتباری از متمم سفر رئیس جمهور از محل اعتبار‌های نفت ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه روزانه ۱۸۰ مورد رسیدگی، رفتن بر سر صحنه تصادفات جاده‌ای و اعزام به استان‌های همجوار دارم، گفت: ولی ناوگان آمبولانس‌های این استان ۹۰ دستگاه است که از این تعداد تنها ۳۰ دستگاه فعال بوده و ۶۰ دستگاه دیگر قابل استفاده نیستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.