سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبدیل برگ‌های پاییزی اصفهان به دو هزار تن خاک برگ

هر ساله از برگ‌های خزان زده پاییزی در کلانشهر اصفهان، حدود دو هزار تُن خاک برگ تولید می‌شود.

مسئول مراکز تولید سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: درختان مواد غذایی را از خاک جذب و به برگ‌های خود منتقل می‌کنند و با رسیدن فصل خزان، عناصر غذایی جذب شده، به خاک برمی گردد.

بلند نظر افزود: در محیط شهری برگ‌های خزان زده جمع آوری و از بوستان‌ها و عرصه‌های فضای سبز خارج می‌شوند، این مسئله چرخه طبیعی، تعادل عناصر غذایی در خاک و منابع موجود در طبیعت را از بین می‌برد.

او ادامه داد: برای جلوگیری از این روند، با شروع فصل پاییز، در هر یک از مناطق پانزده گانه و سازمان‌های وابسته به شهرداری اصفهان با نظارت کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضای سبز برگ‌های خشک را جمع آوری و به سیلو‌های برگ منتقل می‌کنند.

مسئول مراکز تولید سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: زمان لازم برای فرآوری خاک برگ حدود یک سال است که با فراهم آوردن شرایط بهینه فعالیت میکروارگانیسم‌ها مانند رطوبت، دما، تهویه و کود آلی و شیمیایی دهی، فرآیند پوسیدگی و تجزیه کامل برگ‌ها طی و خاک برگ تولید می‌شود.

به گفته بلندنظر، خاک برگ تولید شده در سال‌های آینده به عنوان ماده آلی اصلاح کننده خاک در بسترسازی عرصه‌های فضای سبز و بهسازی خاک، استفاده و این روند سبب ادامه یافتن چرخه طبیعی عناصر غذایی در خاک می‌شود.

او گفت: فرآوری خاک برگ برای حفظ حاصلخیزی و منابع غذایی موجود در خاک و استفاده از منابع تجدیدپذیر بوده و جزء اقدامات بنیادین با هدف اصلاح الگوی مصرف و توسعه فضای سبز پایدار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.