مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در شهر اصفهان بیش از سه میلیون اصله درخت و درختچه وجود دارد که بیش از دو هزار و ۳۰۰ تن برگ پاییزی از این درختان بر زمین می‌ریزد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فروغ مرتضایی‌نژاد مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهار کرد: امسال برگ‌های درختان شهر بسیار زیبا خزان و رنگارنگ شده است به طوری که نظر هر شهروندی را به خود جلب می‌کند.

او تصریح کرد: در شهر اصفهان سه هزار و ۷۵۰ هکتار فضای سبز و بیش از سه میلیون اصله درخت و درختچه وجود دارد که بیش از دو هزار و ۳۰۰ تن برگ پاییزی از این درختان بر زمین می‌ریزد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: برگ‌های پاییزی توسط ۱۵۰۰ نفر از نیرو‌های فضای سبز جمع‌آوری و راهی حدود ۱۸ سیلوی مناطق ۱۵ گانه یا بخش‌های تحقیقاتی سازمان از جمله مراکز جروکان و محمودآباد می‌شود.

او ادامه داد: برگ‌های جمع‌آوری شده درختان در این سیلو‌ها در فرآیند فرآوری پس از ۹ ماه به «خاکبرگ» تبدیل شده و در باغچه‌های گل استفاده می‌شود.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه میزان جمع آوری برگ‌های پاییزی در شهر متفاوت است، گفت: انتظار می‌رود شهروندان در کنار برگ‌هایی که در پارک‌ها و کوچه‌ها جمع‌آوری می‌شود، زباله‌های خود را نریزند، زیرا وارد شدن زباله به سیلو‌های برگ، اثرات منفی دارد.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.