سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تأمین زمین احداث مسکن معلولان در همه شهرستان‌های اردبیل

استاندار اردبیل ضمن تأکید بر تأمین زمین در تمام شهرستان‌های استان برای احداث مسکن معلولان، بررسی و احصای شرایط و بستر‌های اشتغال معلولان را ضروری دانست.

سیدحامد عاملی مسؤولان ادارات بهزیستی و راه‌وشهرسازی باید در تمام شهرستان‌های استان اردبیل، زمینی را برای احداث مسکن معلولان انتخاب و به سرعت نسبت به معرفی معلولان دارای شرایط دریافت مسکن اقدام کنند.

استاندار اردبیل در نشست صمیمی و تخصصی با نمایندگان تشکل‌های معلولان که به‌مناسبت هفته معمولان برگزار شد، گفت: در طرح نهضت ملی مسکن، زمین در همه شهرستان‌ها به جز اردبیل تأمین شده و مشکل تأمین زمین مناسب در شهرستان اردبیل نیز طی یک ماه آینده رفع خواهد شد.

عاملی ادامه داد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، دولت برای هر واحد در شهرستان اردبیل ۳۵۰میلیون تومان و در سایر شهرستان‌های استان هم ۳۰۰میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته است.

لزوم احصای بستر‌های اشتغال معلولان در استان اردبیل

او بیان کرد: گنجاندن جامعه معلولان در برنامه مدون اشتغال‌زایی در استان اردبیل مورد تأکید بوده و لازم است اداره‌کل بهزیستی با همکاری معاونت اقتصادی و اداره‌کل امور اجتماعی استانداری، شرایط و بستر‌های اشتغال معلولان را بررسی و احصا کنند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: افزایش تولید کالا و خدمات برای ایجاد اشتغال ضروری است و با توجه به محدودیت اشتغال در ادارات، باید بستر‌های اشتغال معلولان در حوزه صنایع خلاق، آی‌تی و صنایع دیگر شناسایی شود.

گفتنی است؛ تمرکز بر درمان و پیشگیری از معلولیت در خردسالی و جلب همکاری خیران، تعیین مشاور امور معلولان در دستگاه‌های اداری، قدردانی از فعالان حوزه مناسب‌سازی اماکن با وضعیت معلولان و تأمین فضای ساختمانی برای کانون معلولان، از دیگر تأکیدات استاندار اردبیل در این نشست بود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.