سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خروج ابزار مکانیکی کشاورزی خوزستان از حالت سنتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خروج ابزار مکانیکی کشاورزی استان باید از حالت سنتی خارج شود.

سید رحمت ا... پریچهر گفت: بدنبال هم افزایی با نمایندگی‌های ماشین آلات و ادوات کشاورزی هستیم، فرآیند کشت مکانیزه در استان بعنوان یکی از ویژگی‌های این استان است به طوریکه کشت چغندر قند در استان که بصورت تمام مکانیزه صورت میگیرد در کشور کم نظیر است همچنین کشت‌های کف کاری، پشته کاری و حفاظتی در گندم آبی استان در بسیاری از استان‌ها وجود ندارد..

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان می گوید: تعداد کمباین‌ها در استان متناسب با سطح زیر کشت نیست و بنابراین باید تلاش کنیم برداشت در استان به طور کامل با کمباین‌های درون استان صورت بگیرد و وابستگی به سایر استان‌ها کمتر شود.

به گفته او لب شور شدن اراضی باعث گرایش ما به سمتی می‌شود که حداکثر تولید را داشته باشیم که یکی از این اقدامات کشاورزی حفاظتی می‌باشد و در این خصوص نیز کارنده‌هایی لازم است، تعداد تراکتور‌ها در استان بسیار زیاد و در برخی شهر‌ها بیش از حد مورد نیاز می‌باشد، باید استفاده از تراکتور‌ها در استان هدفمند شود.

پریچهر گفت: لازم است کود در عمق ۱۰ سانتی متری خاک قرار بگیرد در صورتیکه کشاورز کود را در عمق ۳ سانتی متری قرار میدهد که مانع حاضر بهره وری از کود می‌شود بنابراین باید متناسب با اقلیم و شرایط اقتصادی نیاز‌های هر شهرستان جهت تامین ماشین آلات مورد نیاز به نمایندگی‌ها اعلام شود.

 مکانیزاسیون باید از حالت سنتی خارج شود شرکت‌هایی که تسهیلات بانکی و خدمات بهتری ارائه میدهند بهترین گزینه برای تامین ماشین آلات مورد نیاز می‌باشد.

پریچهر گفت: کشت پاییزه سال جاری تاکنون ۴۰ هزار هکتارنسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش را نشان میدهد، با توجه به اینکه امسال در حوضه کرخه هم کشت صورت گرفته در صورت بارندگی مناسب از تولید مناسبی برخوردار خواهیم شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.