سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورد قاطع با استفاده کنندگان از فاضلاب در آبیاری مزارع کشاورزی کازرون

با تلاش واحد سلامت محیط و امور حقوقی شبکه بهداشت و درمان کازرون و با حکم دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، با استفاده کنندگان از فاضلاب در آبیاری مزارع کشاورزی، برخورد شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کازرون با بیان اینکه استفاده از فاضلاب در آبیاری مزارع کشاورزی به دلیل دارا بودن بار میکروبی، انگلی، شیمیایی و فلزات سنگین موجب بروز بیماری های مختلف به ویژه بیماری های گوارشی در انسان می شود، گفت: بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، استفاده از فاضلاب در آبیاری مزارع کشاورزی، تهدید علیه سلامت عمومی و تخلف محسوب می شود.

محسن معینی گفت: با توجه به گزارش های دریافت شده از شهروندان در زمینه استفاده فاضلاب در آبیاری مزارع کشاورزی در برخی نقاط شهرستان، موضوع در کارگروه سلامت و امنیت غذایی کازرون مطرح و مصوب شد با مشارکت ادارات و سازمان های مرتبط، نسبت به برخورد قاطع با متخلفان اقدام شود.

او گفت: با مشارکت دادگستری، فرمانداری ویژه، فرماندهی انتظامی، شهرداری، اداره جهاد کشاورزی، امور منابع آب، امور آبفا و سازمان حفاظت محیط زیست کازرون، ضمن تخریب مزارع سبزی و صیفی جات آبیاری شده با فاضلاب، موتور پمپ های استفاده شده در این زمین ها نیز جمع آوری شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کازرون از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، موارد را در تماس با سامانه تلفنی ۱۹۰ رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اطلاع رسانی کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.