امحاء محصولات مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز

به دنبال انتشار گزارش‌ها و اخباری مبنی بر آبیاری بعضی از مزارع جنوب شهر شیراز با فاضلاب تصفیه نشده شهدی، پس از بررسی موضوع، دستور امحاء محصولات تولید شده از این مزارع صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم ابراهیمی معاون دادستان شیراز گفت: به دنبال انتشار اخباری مبنی بر آبیاری برخی مزارع جنوب شیراز با فاضلاب شهری معاون صیانت از حقوق عامه دادستانی مرکز استان پس از بررسی، موضوع برخورد با عوامل این اقدام را در دستور کار قرار داد و پس از پیگیری و بررسی موضوع در جلسه مشترک با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه‌های مسئول، دستور امحاء محصولات کشاورزی آلوده به فاضلاب شهری را صادر کرد.

او در این خصوص با بیان اینکه متخلفان متهم به تهدید علیه بهداشت عمومی است، گفت: این اقدام پس از از اطلاع رسانی، آموزش و صدور اخطاریه‌های لازم و توجه نکردن متخلفین به تذکرات انجام شد.

ابراهیمی از تشکیل پرونده قضایی در شعبه ویژه برای ۲۱ نفر از کشاورزان متخلف در روستای‌های گرد خون، ترکان و بلوار اتحاد در منطقه جنوب شیراز خبر داد و گفت: اقدام بازدارنده و امحاء مزارع آلوده با حضور نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایر دستگاه‌های ذیربط و نظارت نماینده دادستانی انجام شد.

معاون دادستان شیراز با اشاره بر ممنوعیت استفاده از فاضلاب خام در مزارع کشاورزی بر ضرورت اقدام فوری برای ساماندهی منشاء فاضلاب از سوی دستگا‌های متولی تأکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار