سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث کارخانه کربنات سدیم با بیش از ۱۲۰۰ نفر اشتغالزایی در سلماس

فرماندار سلماس از تصویب احداث کارخانه کربنات سدیم با بیش از ۱۲۰۰ نفر اشتغالزایی در این شهرستان خبر داد.

فرماندار سلماس در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: پیرو سیاست‌های نظام در زمینه سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار، تمامی اقدامات انجام شده است و امروز شاهد تصویب احداث کارخانه "کربنات سدیم" در شهرستان سلماس توسط کمیته زیر بنایی استان بودیم.

کاظم غنی زاده افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار و اعتبار ۲۰ هزار میلیاردی برای بیش از ۱۲۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: احداث واحد دامپروری ۵۰۰۰۰ راسی نیز با مشارکت شرکت‌های خارجی نیز از دیگر اقدامات در خصوص جذب سرمایه گذار می‌باشد.

فرماندار سلماس گفت: بیش از ۸۰ درصد مصوبات سفر مقام عالی استان به شهرستان سلماس محقق شده است و در آینده بسیار نزدیک شاهد تحقق صد در صدی مصوبات این سفر خواهیم بود که در حوزه عمران و اقتصاد طرح‌های موثری در جریان این سفر مصوب شده است.

غنی زاده موضوع اشتغال جوانان را از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: همگام با سیاست‌های دولت در زمینه اشتغال تمام اقدامات در شهرستان در حال انجام است و تعداد ۲۰۵ طرح اشتغالزایی در جلسه کمیته استانی سال ۱۴۰۱ با اشتغالزایی ۴۸۴ نفر مصوب شده است و مبلغ ۳۰ میلیارد ریال نیز به طرح‌های اشتغالزایی تسهیلات پرداخت شده است و علاوه بر این مبلغ ۴۰ میلیارد نیز از محل اعتبار اشتغالزایی کمیته امداد در نوبت پرداخت تسهیلات قرار دارد و همچنین با بکارگیری سامانه رصد اقدامات موثری در زمینه اشتغال انجام شده است.

نهضت گازرسانی به روستا‌های محروم ادامه دارد

وی با اشاره به خدمت رسانی به روستا‌ها پس از انقلاب اسلامی افزود: امروز نهضت گازرسانی به روستا‌های محروم که اکثرا نیز در مناطق صعب العبور و کوهستانی قرار گرفته اند ادامه دارد و با ادامه این نهضت، تا پایان سال ۱۴۰۲ تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار سلماس از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

فرماندار سلماس با اشاره به شاخص‌های تولید در سلماس گفت: شاخص تولید سیب در سلماس در سطح بسیار بالایی قرار دارد و امسال به حول و قوه الهی شاهد برداشت حداکثری سیب در سلماس بودیم و با تدابیر اتخاذ شده امسال دیگر شاهد معضل سیب صنعتی نبودیم و کشاورزان توانستند با قیمت عادلانه سیب صنعتی خود را به فروش برسانند.

وی ادامه داد: بهبود شاخص در تولید گندم نیز مشهود است به طوری که امسال شاهد افزایش کشت و برداشت گندم و افزایش خرید تضمینی گندم بودیم.

خبرنگاران در خط مقدم جهاد تبیین قرار دارند

غنی زاده با اشاره به اینکه امروز خبرنگاران در خط مقدم جهاد تبیین قرار دارند و باید با حفظ روحیه جهادی و انقلابی همواره در بیان حقایق و امید بخشی به مردم گام بردارند ادامه داد: اصحاب رسانه حلقه اتصال بین مردم و مسئولین هستند و تعامل مسئولین با خبرنگاران علاوه بر اطلاع رسانی و حفظ ارتباط با مردم، سر منشا خدمات موثری می‌باشد.

فرماندار سلماس با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه باید در تقویت فرهنگ مطالبه گری و بیان صحیح عملکرد‌ها نقش خود را ایفا کنند اضافه کرد:امروز همه مسئولان باید خود را ملزم به ارائه گزارش کنند و با مقایسه آن با گذشته در جامعه امید آفرینی کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.