سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه میزبان "روایت حبیب"

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه از میزبانی کرمانشاه از کاروان "روایت حبیب" در روز‌های ۲۳ تا ۲۶ آذر خبر داد.

افشین آزادی رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه از برنامه کاروان "روایت حبیب" به عنوان طرح مشترک حوزه هنری و بنیاد "شهید حاج قاسم سلیمانی" یاد کرد و گفت : در این طرح، کاروان روایت حبیب هر ساله راهی برخی استان‌های کشور شده و برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلفی را با محوریت هنرمندان خود استان‌ها اجرا می‌کند.

وی افزود: امسال هم قرار است طبق برنامه ریزی صورت گرفته این کاروان در استان‌های خراسان شمالی، مازندران، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، خوزستان، فارس، یزد، کرمان، منطقه آزاد کیش و تهران حضور پیدا کرده و به اجرای برنامه بپردازد.

آزادی گفت: این کاروان هم اکنون در مازندان است و قرار است روز‌های ۲۳ تا ۲۶ آذرماه به کرمانشاه سفر کنند.

وی در تشریح برنامه‌های کاروان "روایت حبیب" گفت: برنامه‌های این کاروان شامل هنر‌های نمایشی، نقالی و پرده خوانی، نمایشگاه عکس و تجسمی، محفل نقد کتاب، کارگاه‌های هنر‌های تجسمی، شب خاطره، ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان، عصر شعر، موسیقی و سرود است که به فراخور شرایط هر استان بخشی از این برنامه‌ها اجرایی می‌شود.

آزادی گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است در زمان حضور این کاروان در استان برگزاری یک گالری تخصصی از تصاویر شهید حاج قاسم سلیمانی را در کرمانشاه خواهیم داشت.

وی افزود: طی مدت حضور کاروان در استان، گروه‌های تئاتر خیابانی در برخی مدارس کرمانشاه حضور پیدا کرده و به اجرای نمایش با محوریت مقاومت و شهید حاج قاسم سلیمانی می‌پردازند.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه برگزاری کارگاه تخصصی نقاشی و طراحی و ورکشاپ خوشنویسی را از دیگر برنامه‌های حضور این کاروان دراستان عنوان کرد.

آزادی گفت: علاوه بر این برگزاری شب خاطره را هم در برنامه داریم که روز ۲۶ آذر در محل سینما آزادی برگزار شده و در این مراسم همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی به نقل خاطره از آن شهید پرداخته و در کنار آن برنامه‌هایی مانند موسیقی و تئاتر هم اجرا می‌شود.

وی افزود: کاروان روایت حبیب یک برنامه تلویزیونی هم در استان خواهند داشت که در محوطه تاق بستان اجرا می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه به برنامه‌های کاروان روایت حبیب در دو شهرستان گیلانغرب و سرپل ذهاب هم اشاره کرد و افزود: کاروانی به نام "سفیر حبیب" که زیرمجموعه "کاروان حبیب" است قرار است در فاصله روز‌های ۲۳ تا ۲۶ آذرماه یک روز در شهرستان سرپل ذهاب و یک روز در شهرستان گیلانغرب اجرای برنامه داشته باشد.

وی یادآور شد: این کاروان عملا یک صحنه اجرای سیار است که مجهز به تلویزیون شهری، سیستم صوتی و ... است و برنامه‌هایی مختلفی مانند تئاتر، خاطره گویی، موسیقی و ... را اجرا می‌کند.

وی افزود: زمان و مکان دقیق برنامه‌های کاروان "روایت حبیب" طی چند روز آینده برای عموم اطلاع رسانی خواهد شد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.