سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین در زمینه ذخایر گوشتی پشتیبان ملی شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: قزوین در زمینه ذخایر گوشت سفید و قرمز به دلیل ذخیره قابل توجه مازاد بر نیاز استان، پشتیبان ملی شد.

یوسف جلوخانی نیارکی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه قزوین در زمینه ذخایر گوشت سفید و قرمز به دلیل ذخیره قابل توجه مازاد بر نیاز استان، پشتیبان ملی شده است ،گفت: با توجه به این مساله علاوه بر تامین نیاز بازار استان به مرغ و گوشت قرمز قادر هستیم بخشی از نیاز‌های سایر استان‌ها به این محصولات را تامین کنیم.

این مسوول با بیان اینکه چند برابر مصرف ماهانه گوشت سفید و قرمز در استان قزوین ذخیره سازی شده است، خاطرنشان کرد: ذخایر قابل اتکایی از گوشت سفید (مرغ) و قرمز (گوساله و گوسفند) در سردخانه‌های استان وجود دارد و نگرانی از بابت کمبود این محصولات تا پایان سال نداریم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر مازاد مرغ تولیدی در استان ذخیره سازی شده و به استان‌های همجوار عرضه می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: میزان تقاضا برای مرغ در استان روزانه بین ۷۰ تا ۹۰ تن است که در مناسبت‌ها و ایام پایانی هفته ممکن است افزایش یابد که با توجه به ظرفیت تولید مرغداری‌های قزوین قادر به تامین تقاضای بازار به هر میزان هستیم.

این مسوول اضافه کرد: علاوه بر افزایش جوجه ریزی در مرغداری‌های گوشتی استان، به میزان کافی دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌ها روزانه کشتار و برای تامین گوشت قرمز به بازار قزوین تزریق می‌شود.

سالانه بین ۶۰ تا ۶۵ هزار تن گوشت مرغ و ۲۵ تا ۲۸ هزار تن گوشت قرمز در استان قزوین به تولید می‌رسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.