سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغال ۵۰ درصدی مددجویان نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها است

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: از ابتدای سال برنامه اشتغال ۵۰ درصدی مددجویان هدف گذاری شد و اقدامات خوبی نیز در این خصوص به اجرا درآمد.

حسن رجبی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در نشست انجمن حمایت از زندانیان استان قزوین گفت: از ابتدای سال برنامه اشتغال ۵۰ درصدی مددجویان هدف گذاری شد و اقدامات خوبی نیز در این خصوص به اجرا درآمد و امیدواریم با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و حمایت‌های همه جانبه حوزه صنعت و تولید هدف گذاری مورد نظر محقق شود.

رجبی افزود: توانمندسازی زندانیان و خانواده آن‌ها یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های دستگاه قضایی است و باید با ایجاد اشتغال برای آن‌ها از حیث مسائل معیشتی و اقتصادی ارتقاء یابند.

وی اضافه کرد: استان قزوین از قطب‌های صنعتی کشور به شمار می‌آید و می‌بایست از این ظرفیت بالقوه استان برای ایجاد زمینه اشتغال برای مددجویان و خانواده آن‌ها به خوبی استفاده کرد و بحمدالله حوزه صنعت و تولید استان در این خصوص پای کار هستند و اقدامات خوبی برنامه ریزی و اجرایی شده است.

رجبی در ادامه بیان داشت:کار در زندان در بعضی موارد حتی می‌تواند تامین‌کننده هزینه خانواده‌های زندانیان باشد و مددجویانی که به هر دلیل خواسته و ناخواسته در زندان گرفتار می‌شوند، می‌توانند با اشتغال کمک کار خانواده باشند و آن‌ها را از بسیاری از جرائم و آسیب‌ها مصون دارند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه گفت: یقیناً عدم مهارت زمینه بیکاری و ارتکاب جرم و بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند و به همین دلیل مسئله حرفه‌آموزی در این سال‌ها به جد مورد توجه انجمن حمایت از زندان‌ها قرار گرفته و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا هر روز بر تعداد کسانی که جذب کارگاه‌ها می‌شوند و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند، بیشتر شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.