سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمه خسارت سرمازدگی و سیل دوبرابر خواهد شد

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: امسال بیمه خسارت سیل و سرمازدگی حدود ۶ هزار میلیارد تومان است که در آینده به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

اعظمی و عباسی اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شهر‌های جیرفت، رفسنجان والبرز در مجلس شورای اسلامی و چند نفر از مدیران وزارت جهاد کشاورزی ائمه جمعه انار وامین شهر و فرمانداران انار ورفسنجان از گاوداری و باغ های پسته انار بازدید کردند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه و همچنین  صالحی فرماندار انار مشکلات کشاورزی خصوصا در زمینه سرما زدگی و خسارت سیل به منطقه و امهال وام‌های کشاورزی و تسهیلات به کشاورزان را برای مسئولان بازگو کردند و خواستار رفع مشکلات کشاورزان شدند.

در ادامه  اعظمی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سرما زدگی پارسال در دو نوبت وخسارت سیلی که در تابستان امسال اتفاق افتاد کشاورزان این منطقه خواهان امهال وام‌های کشاورزی خود شدند.

وی گفت: وام‌های کشاورزی از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ امهال گردیده، اما وام‌های مربوط به ۱۴۰۱  باید تصمیم گیری شود.

در ادامه  عباسی یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از ضروریات حوزه کشاورزی و محیط زیست بحث امنیت غذایی واشتغال است که باید مورد توجه قرار گیرد .

وی گفت : بیمه محصولات کشاورزی رقمی که امسال در نظر گرفته شده حدود ۶ هزار میلیارد تومان برای خسارت‌های ناشی از سرما زدگی وسیل می‌باشد که انشاالله در آینده به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

 عباسی افزود: با توجه به اینکه سفره‌های آب زیر زمینی کاهش یافته وهمچنین به بحث صرفه جویی باید توجه ویژه‌ای شود و از ظرفیت‌های دانش بنیان بدین منظور بهره برد.

همچنین مسئولان از بزرگترین گاوداری انار بازدید کردند گاوداری شهرستان انار با بیش از ۸۵۰ راس گاو روزانه بیش از ۱۵ تن شیر به کارخانه آمل ارسال می کند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.