فرماندار رفسنجان گفت: سیلاب تابستان امسال، ۴۵ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی و دامداری شهرستان رفسنجان خسارت وارد کرد.

با حضور نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، عباسی نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، واعظی نماینده مردم جیرفت و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، خیراندیش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان و رضایی فرماندار رفسنجان از باغات پسته آسیب دیده از سیل تابستان  امسال بازدید شد.

رضایی فرماندار رفسنجان در این بازدید گفت: در سیل تابستان امسال به حدود۱۰ هزار هکتار از باغات پسته شهرستان رفسنجان آسیب وارد شد.

او افزود: همچنین در این سیل به ۵۰ واحد دامداری خسارت وارد و نزدیک به  ۳ هزار راس دام تلف شد.

رضایی بیان داشت: در این سیلاب، ۴۵ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی و دامداری شهرستان رفسنجان وارد شد.

 همچنین این تیم از گاوداری ۸۰۰ رأسی در شهرستان انار  بازدید کردند. 

۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت قنوات رفسنجان نیاز است 

همچنینبا حضور نماینده مردم رفسنجان و انار و فرماندار رفسنجان  از قنوات آسیب دیده از سیل تابستان  امسال بازدید شد.

بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، در تابستان  امسال، ۱۲۹ قنات شهرستان رفسنجان خسارت دید که برای مرمت این قنوات، ۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

در این بازدید از قنات علی آباد انقلاب که در سیل تابستان امسال خسارت دیده بود، بازدید شد، این قنات تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به طول ۸ کیلومترمرمت و لایه روبی شده است.

در ادامه از قنات ده شیخ که طول آن ۳۰ کیلومتر است و۱۰ کیلومتر آن از سیلاب آسیب دیده بود و برای مرمتش۳ میلیارد تومان اعتبار لازم است، بازدید شد. 

بازدید از قنات سعادت آباد که ۱۴ کیلومتر طول دارد و ۶ کیلومتر آن در سیلاب خسارت دیده است و برای مرمت آن  به ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، از دیگر بازدیدهای امروز نماینده مردم رفسنجان و انار و دیگر مسئولان بود. 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.