حسن زیودار مدیر کل راه آهن زاگرس گفت: گروه نظارت بر خط و سازههای فنی این اداره کل با همکاری امور نگهداری خط و ابنیه فنی (شرکت تراورس) در جهت رفع نقاط پر خطر و سرعت در امر تعمیر و نگهداری، نسبت به برچیدن ۲ دستگاه سوزن فرسوده و مستهلک قدیمی، اجرای ۱۰۰ متر مکعب عملیات خاکی و همچنین مونتاژ و نصب ۲دستگاه سوزن UIC۶۰ با تراورس بتونی و راه اندازی علائم الکتریکی مربوطه اقدام نموده است.
او گفت: اجرای ۱۵۰ مترمکعب بالاست ریزی و زیرکوبی سوزن و خطوط رابط طرفین نیز، از جمله فعالیتهای تکمیلی صورت گرفته در ایستگاه مازو بوده است.
زیودار به مزایای استفاده از سوزن با تراورس بتونی اشاره کرد و گفت: پایداری و استحکام بیشتر سوزن، افزایش ایمنی سیرقطارها، کاهش هزینه تعمیرات و نگهداری، تلاش جهت سیر افزایش سیر وسائل نقلیه به روی سوزن ها، عمر طولانی و... از جمله این مزایا است.
مدیر کل راه آهن زاگرس گفت: پروژه نصب و جایگزینی سوزنهای سنگین با تراورس بتنی به جای سوزنهای سبک قدیمی با تراورس چوبی در ایستگاههای راه آهن زاگرس کماکان ادامه خواهد داشت.