سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهاد مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه از سوی کمیسیون اروپا

کمیسیون اروپا پیشنهاد ایجاد صندوقی از دارایی‌های مسدود شده دولتی و خصوصی روسیه را برای پرداخت غرامت به اوکراین پیشنهاد کرد.

«اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه گفت اروپا پیشنهاد ایجاد صندوقی به مبلغ ۳۰۰ میلیارد یورو از دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه و ۱۹ میلیارد یورو از دارایی‌های خصوصی کشور را برای سرمایه گذاری این وجوه برای پرداخت غرامت به اوکراین تحت مدیریت اتحادیه اروپا را پیشنهاد می‌کند.

به گزارش آرتی، رئیس کمیسیون اروپا گفت: «ما بر روی یک توافق بین المللی با شرکای خود کار خواهیم کرد تا این امکان را فراهم کنیم؛ و با هم می‌توانیم راه‌های قانونی برای رسیدن به آن پیدا کنیم.»

اوایل روز دوشنبه، شورای اروپا به اتفاق آرا تصمیمی اتخاذ کرد که «دور زدن» یا «نقض تحریم‌های اروپا» به فهرست «جنایت‌های اتحادیه اروپا» که در معاهده عملکرد این اتحادیه آمده است، اضافه گردند.

«دیدیه ریندرز» کمیسر عدالت اتحادیه اروپا گفت که این اقدام راه را برای مصادره دارایی‌های تجاری روسیه در اتحادیه اروپا هموار می‌کند.

این در حالی است که رویترز دیروز (چهارشنبه) گزارش داد انگلیس بسته جدید تحریمی را علیه ۲۲ نفر از مقامات روسیه اعلام کرد.

«دنیس مانتوروف» معاون نخست‌وزیر روسیه یکی از افراد تحریم شده است که انگلیس ادعا می‌کند «مسئول نظارت بر صنعت تسلیحات روسیه و تجهیز نیرو‌های بسیج» است.

«جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای مدعی شد: «تصمیم روسیه برای بسیج نسبی شهروندان، تلاشی ناامیدانه برای غلبه بر اوکراینی‌های شجاعی بود که از قلمرو خود دفاع می‌کردند. این تصمیم شکست خورده است. امروز ما افرادی که این خدمت اجباری را به اجرا درآورده‌اند، تحریم کردیم.»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۵۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
هم از کشورها میدزدن اگر نتونستن دارایی ها مسدود میشه