رسانه‌ها اعلام کردند اتحادیه اروپا برای مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه با مانع قانونی مواجه شده است.

«بلومبرگ» به سندی دست یافته که نشان می‌دهد احتمالا اتحادیه اروپا برای مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه با مانع قانونی مواجه شده و به جای آن تلاش خود را بر استفاده موقت از این دارایی‌ها متمرکز کرده است.

در این گزارش که امروز چهارشنبه، آمده است که اتحادیه اروپا در حال بررسی دو گزینه است که یکی از آن‌ها استفاده موقت از دارایی‌های نقدی بانک مرکزی روسیه و در واقع سرمایه‌گذاری دارایی‌های روسیه و هدایت عواید آن به سوی اوکراین است.

دومین گزینه اروپا برای چنین رویکردی، درآمد‌های شرکت‌های پرسود تحت مالکیت روسیه است که سود عاید از سرمایه‌گذاری در آن‌ها می‌تواند مبلغ قابل توجهی به اتحادیه اروپا منتقل کند. این دو گزینه می‌تواند به اروپا در دور زدن موانع قانونی سر راه مصادره دارایی‌های روسیه کمک کند. 
اتحادیه اروپا اکنون به بررسی این موضوع ادامه می‌دهد که چگونه می‌توان کنترل بیش از ۲۰۰ میلیارد یورو (۲۱۹ میلیارد دلار) از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه که نزد غرب مسدود شده است را به دست گرفته و برای جبران خسارت‌های جنگ به سوی اوکراین هدایت کند.

«اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا سال گذشته میلادی گفته بود اروپا ایجاد صندوقی به مبلغ ۳۰۰ میلیارد یورو از دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه و ۱۹ میلیارد یورو از دارایی‌های خصوصی کشور را برای سرمایه گذاری این وجوه برای پرداخت غرامت به اوکراین تحت مدیریت اتحادیه اروپا را پیشنهاد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۹:۴۹ ۰۱ تير ۱۴۰۲
اروپا با چنین کاری عملا خود را مستقیما درگیر با روسیه می کند و بیم آن وجود دارد که درگیری مستقیم با اروپا شروع شود. قطعا روسیه بیکار نمی نشیند و به هر نحوی تجارت اروپا را هدف قرار می دهد و با این کار درگیری مستقیم قوت می گیرد. و در کل مردم اروپا باید از خواب بیدار شوند چون نهایت ضرر را مردم اروپا از این درگیری ها می برند و به خاطر قدرت نمایی دولتهای خود، هست و نیست خود را نابود می کنند.
آخرین اخبار